Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1273218

Didaktičke smjernice za implementaciju kurikuluma međupredmetne teme »Održivi razvoj« u predmetne kurikulume


Marin, Gabrijela
Didaktičke smjernice za implementaciju kurikuluma međupredmetne teme »Održivi razvoj« u predmetne kurikulume // Metodički ogledi, 28 (2021), 1; 271-292 doi:10.21464/mo.28.1.14 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1273218 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Didaktičke smjernice za implementaciju kurikuluma međupredmetne teme »Održivi razvoj« u predmetne kurikulume
(Didactic guidelines for implementation of the cross-curricular topic “Sustainable Development” in curricula)

Autori
Marin, Gabrijela

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 28 (2021), 1; 271-292

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
održivi razvoj, odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, kompetencije nastavnika, strategije učenja i poučavanja, međupredmetne teme
(sustainable development, education for sustainable development (ESD), teacher competencies, learning and teaching strategies, cross-curricular themes)

Sažetak
Održivi razvoj kao koncept promjena koji je usmjeren stvaranju okruženja u kojem pojedinac živi u suglasju s prirodom je imperativ kojem moramo težiti. U posljednjih dvadesetak godina, unatoč zakonskoj regulativi, implementacija tema održivog razvoja u nastavne programe je bila sporadična, prihvaćena od strane ekološki senzibiliranijih nastavnika, a realizirana najčešće kroz projektne aktivnosti. Iako se kurikularnom reformom održivom razvoju priznala važnost uvođenjem međupredmetne teme Održivi razvoj, realizacija odgojno-obrazovnih očekivanja je upitna. Upravo konceptualna složenost novog kurikuluma, koja se temelji na interdisciplinarnosti, podrazumijeva mnogo širi spektar znanja i vještina od onoga što je jedan nastavnik stekao formalnim obrazovanjem. Cilj ovog rada je iznijeti pregled najznačajnijih događaja u povijesti obrazovanja za održivi razvoj u Republici Hrvatskoj te na temelju istraživanja hrvatskih i stranih autora izdvojiti didaktičke smjernice koje će nastavnicima olakšati implementaciju novog kurikuluma u njihovom predmetu, a koje se odnose na izbor sadržaja, korištenje strategija učenja i poučavanja te vrednovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Gabrijela Marin (autor)

Avatar Url Marin Aglić Čuvić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Marin, Gabrijela
Didaktičke smjernice za implementaciju kurikuluma međupredmetne teme »Održivi razvoj« u predmetne kurikulume // Metodički ogledi, 28 (2021), 1; 271-292 doi:10.21464/mo.28.1.14 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
Marin, G. (2021) Didaktičke smjernice za implementaciju kurikuluma međupredmetne teme »Održivi razvoj« u predmetne kurikulume. Metodički ogledi, 28 (1), 271-292 doi:10.21464/mo.28.1.14.
@article{article, author = {Marin, Gabrijela}, year = {2021}, pages = {271-292}, DOI = {10.21464/mo.28.1.14}, keywords = {odr\v{z}ivi razvoj, odgoj i obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, kompetencije nastavnika, strategije u\v{c}enja i pou\v{c}avanja, me\djupredmetne teme}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.28.1.14}, volume = {28}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Didakti\v{c}ke smjernice za implementaciju kurikuluma me\djupredmetne teme »Odr\v{z}ivi razvoj« u predmetne kurikulume}, keyword = {odr\v{z}ivi razvoj, odgoj i obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, kompetencije nastavnika, strategije u\v{c}enja i pou\v{c}avanja, me\djupredmetne teme} }
@article{article, author = {Marin, Gabrijela}, year = {2021}, pages = {271-292}, DOI = {10.21464/mo.28.1.14}, keywords = {sustainable development, education for sustainable development (ESD), teacher competencies, learning and teaching strategies, cross-curricular themes}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.28.1.14}, volume = {28}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Didactic guidelines for implementation of the cross-curricular topic “Sustainable Development” in curricula}, keyword = {sustainable development, education for sustainable development (ESD), teacher competencies, learning and teaching strategies, cross-curricular themes} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font