Pregled bibliografske jedinice broj: 1273218
Didaktičke smjernice za implementaciju kurikuluma međupredmetne teme »Održivi razvoj« u predmetne kurikulume
Didaktičke smjernice za implementaciju kurikuluma međupredmetne teme »Održivi razvoj« u predmetne kurikulume // Metodički ogledi, 28 (2021), 1; 271-292 doi:10.21464/mo.28.1.14 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1273218 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktičke smjernice za implementaciju kurikuluma
međupredmetne teme »Održivi razvoj« u predmetne
kurikulume
(Didactic guidelines for implementation of the
cross-curricular topic “Sustainable Development”
in curricula)
Autori
Marin, Gabrijela
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 28
(2021), 1;
271-292
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
održivi razvoj, odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, kompetencije nastavnika, strategije učenja i poučavanja, međupredmetne teme
(sustainable development, education for sustainable development (ESD), teacher competencies, learning and teaching strategies, cross-curricular themes)
Sažetak
Održivi razvoj kao koncept promjena koji je usmjeren stvaranju okruženja u kojem pojedinac živi u suglasju s prirodom je imperativ kojem moramo težiti. U posljednjih dvadesetak godina, unatoč zakonskoj regulativi, implementacija tema održivog razvoja u nastavne programe je bila sporadična, prihvaćena od strane ekološki senzibiliranijih nastavnika, a realizirana najčešće kroz projektne aktivnosti. Iako se kurikularnom reformom održivom razvoju priznala važnost uvođenjem međupredmetne teme Održivi razvoj, realizacija odgojno-obrazovnih očekivanja je upitna. Upravo konceptualna složenost novog kurikuluma, koja se temelji na interdisciplinarnosti, podrazumijeva mnogo širi spektar znanja i vještina od onoga što je jedan nastavnik stekao formalnim obrazovanjem. Cilj ovog rada je iznijeti pregled najznačajnijih događaja u povijesti obrazovanja za održivi razvoj u Republici Hrvatskoj te na temelju istraživanja hrvatskih i stranih autora izdvojiti didaktičke smjernice koje će nastavnicima olakšati implementaciju novog kurikuluma u njihovom predmetu, a koje se odnose na izbor sadržaja, korištenje strategija učenja i poučavanja te vrednovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)