Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1273203

Jezik turskih i hrvatskih reklama


Forgač, Marija
Jezik turskih i hrvatskih reklama, 2023., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1273203 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezik turskih i hrvatskih reklama
(Language of Turkish and Croatian advertisements and commercials)

Autori
Forgač, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
14.02

Godina
2023

Stranica
45

Mentor
Kerovec, Barbara

Ključne riječi
jezik reklama ; gramatička obilježja ; stilske figure ; turski jezik ; hrvatski jezik
(language of advertisments ; grammatical features ; stylistic figures ; Turkish language ; Croatian language)

Sažetak
Reklame su svuda oko nas, dio su naše svakodnevice. Glavni cilj im je privući potrošača i navesti ih na kupnju proizvoda. Kako bi ostvarile taj cilj, istraživanjem reklama bave se mnoge discipline, a jezik reklama ponajviše istražuju marketinški stručnjaci i lingvisti. Reklame su multimedijalne, što znači da imaju vizualni, zvukovni i jezični aspekt. Upravo ovom kombinacijom pokušava se ostvariti glavni cilj. Ovaj rad bavi se jezičnim aspektom reklama i reklamnih tekstova te daje pregled njihovih jezičnih obilježja koje izdvajaju brojni hrvatski i turski jezikoslovci s primjerima. Cilj ovog rada je na prikupljenoj građi istražiti kojim se jezičnim osobitostima odlikuju reklamni tekstovi i slogani u odabranim turskim i hrvatskim reklamama iz različitih područja. Analizirana je 51 reklama (od kojih je 31 turska i 20 hrvatskih) u kojima su uočena razna jezična obilježja. Analiza pokazuje da se u reklamama, i turskim i hrvatskim, koriste ista jezična sredstva (gramatička i stilska). Od gramatičkih to su: upotreba atributa, ponavljanje, upotreba osobnih zamjenica drugog lica jednine i množine, prezenta i imperativa, a od stilskih: hiperbola, metafora i personifikacija, modifikacije i frazemski izrazi, internacionalizmi, i dr.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Barbara Kerovec (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Forgač, Marija
Jezik turskih i hrvatskih reklama, 2023., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Forgač, M. (2023) 'Jezik turskih i hrvatskih reklama', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Forga\v{c}, Marija}, year = {2023}, pages = {45}, keywords = {jezik reklama, gramati\v{c}ka obilje\v{z}ja, stilske figure, turski jezik, hrvatski jezik}, title = {Jezik turskih i hrvatskih reklama}, keyword = {jezik reklama, gramati\v{c}ka obilje\v{z}ja, stilske figure, turski jezik, hrvatski jezik}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Forga\v{c}, Marija}, year = {2023}, pages = {45}, keywords = {language of advertisments, grammatical features, stylistic figures, Turkish language, Croatian language}, title = {Language of Turkish and Croatian advertisements and commercials}, keyword = {language of advertisments, grammatical features, stylistic figures, Turkish language, Croatian language}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font