Pregled bibliografske jedinice broj: 1273077
Uloga digitalnih platformi u upravljanju glazbenom produkcijom
Uloga digitalnih platformi u upravljanju glazbenom produkcijom, 2022., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija / Odsjek za komunikologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1273077 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga digitalnih platformi u upravljanju glazbenom
produkcijom
(The role of digital platforms in music production
management)
Autori
Vukman, Ela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet hrvatskih studija / Odsjek za komunikologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
08.09
Godina
2022
Stranica
93
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
glazba ; glazbena industrija ; diskografske kuće ; digitalizacija ; streaming platforme ; reprodukcija glazbe
(music ; music industry ; record companies ; digitization ; streaming platforms ; music production)
Sažetak
Glazba je jedan od najčudesnijih načina izražavanja ljudskog bića budući da uspijeva odmah prenijeti različite osjećaje koje drugi oblici umjetnosti možda ne mogu. Kao takva, složen je sustav zvukova, melodija i ritmova koje je čovjek otkrivao i razrađivao da bi dobio beskonačnost različitih mogućnosti. Glazba ima veliku važnost za čovjeka jer mu omogućuje izražavanje strahova, radosti i ostalih vrlo dubokih osjećaja. Omogućuje nam da kanaliziramo i izrazimo osjećaje, ali u isto vrijeme te osjećaje ublažava ili povećava, ovisno o slučaju. Procesom digitalizacije glazbe došlo je do evolucije glazbenih softvera, ali i samog pristupa glazbi, što je rezultiralo drastičnom promjenom u navikama njezinog slušanja, tj. produkcije, u odnosu na vrijeme popularnosti tradicionalnih medija. Pojavom digitalnih platformi za slušanje glazbe drastično se promijenio i način monetizacije glazbe ; te se nanovo rasporedila podjela prihoda unutar glazbene industrije i svih njenih aktera. Internet i digitalne platforme slušateljima su omogućili brz, praktičan i neograničen pristup ogromnoj količini glazbenog sadržaja, što za sobom povlači nužnost prilagodbe svih procesa vezanih uz njegovu produkciju, ali i marketing, tj. način komunikacije umjetnika prema publici i povratnim informacijama od publike prema umjetnicima. Sve te promjene odrazile su se, i dalje se odražavaju na ekonomiju i društvo u cjelini. Naime, s pojavom interneta i digitalnih platformi, pokušao se riješiti problem piratstva u glazbenoj sferi, gdje se više ne bi ostavljalo prostora za neautorizirano korištenje glazbenog sadržaja. Upravo se ovim temama bavi istraživanje ovog diplomskog rada – anketnim istraživanjem provedenim na 132 ispitanika, ispitane su navike slušanja glazbe u Hrvatskoj te opća razina upoznatosti s digitalnim platformama isto kao i stavovi o piratskom djelovanju i mišljenju o tome koliko je moguće koncerte uživo zamijeniti onima online.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti