Pregled bibliografske jedinice broj: 1273051
Važnost javnosti u strateškoj komunikaciji kulturnih institucija: primjer GDK Gavella
Važnost javnosti u strateškoj komunikaciji kulturnih institucija: primjer GDK Gavella, 2017., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji / Odsjek za komunikologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1273051 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost javnosti u strateškoj komunikaciji kulturnih
institucija: primjer GDK Gavella
(The importance of publics in strategic communication
in cultural institutions: Gavella drama theatre)
Autori
Zelenika, Karolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji / Odsjek za komunikologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2017
Stranica
146
Mentor
Jurišić, Jelena
Neposredni voditelj
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
javnost ; kazališna publika ; odnosi s javnošću u kulturi ; recepcija ; strateška komunikacija
(public ; theatre audience ; public relations in culture ; reception ; strategic communication)
Sažetak
Predmet istraživanja ovog diplomskog rada je kazališna publika kao javnost kulturnih institucija te strateška komunikacija u odjelu marketinga i odnosa s javnošću istih. U teoretskom se dijelu rada kroz prikaz upravljanja kulturnom institucijom obrađuju teme kulturnog menadžmenta, upravljanja strateškom komunikacijom te provedbe marketinških aktivnosti. Predstavljene su i teorije kazališne recepcije te složenost definiranja pojmova javnosti i publike. Na primjeru Gradskog dramskog kazališta „Gavella“ provedeno je jedno kvantitativno i dva kvalitativna istraživanja. Prvim istraživanjem metodom ankete ispitana su obilježja i korisničke preferencije publike GDK “Gavella”. Drugim je istraživanjem metodom fokus grupe ispitivan imidž GDK “Gavella” te recepcija predstava kao programskog sadržaja kazališta. Treće istraživanje metodom dubinskog intervjua pokazuje kako djelatnici marketinga i odnosa s javnošću u GDK “Gavella” doživljavaju stratešku komunikaciju kazališta. Rezultati anketnog istraživanja provedenog među publikom kazališta GDK „Gavella“ pokazali su da se gledatelji najviše informiraju putem službene stranice te preporukom prijatelja i poznanika, a najveća vrijednost kazališta je repertoar predstava. Istraživanje metodom fokus grupe provedeno je među gledateljima koji redovito posjećuju kazališta, a formirane su četiri grupe homogene prema dobi. Vrednovanje predstava ponajprije ovisi o očekivanjima redatelja i naslova dramskog teksta, ali su vrlo utjecajni i interesi te osobne potrebe. Konačno, kazalište je prepoznatljivo po imidžu dramskog repertoara i radova Branka Gavelle kao osnivača. Naposljetku, dubinski intervju među zaposlenima u odjelu marketinga i odnosa s javnošću pokazao je usku povezanost upravljanja, marketinga i strateškog komuniciranja. Zaključci istraživanja pokazuju dvosmjeran utjecaj, s jedne strane utjecaj imidža kazališta na pojedinačna očekivanja gledatelja i recepciju predstava, a s druge strane utjecaj strateške komunikacije i aktivnosti na imidž kazališta. Moguće je stoga da se strateškim planiranjem neposredno utječe i na buduću recepciju kazališnih predstava
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb