Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1273036

Zastupljenost kulturnih sadržaja u neprofitnim i profitnim portalima


Glišić, Eleonora
Zastupljenost kulturnih sadržaja u neprofitnim i profitnim portalima, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji / Odsjek za komunikologiju, Zagreb


CROSBI ID: 1273036 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zastupljenost kulturnih sadržaja u neprofitnim i profitnim portalima
(The presence of cultural content in non-profit and profit media)

Autori
Glišić, Eleonora

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji / Odsjek za komunikologiju

Mjesto
Zagreb

Datum
24.09

Godina
2018

Stranica
106

Mentor
Jurišić, Jelena

Neposredni voditelj
Grmuša, Tanja

Ključne riječi
kultura ; online mediji ; medijska politika ; neprofitni portali ; komercijalni portali ; analiza sadržaja
(culture ; online media ; media policy ; non-profit portals ; commercial portals ; content analysis)

Sažetak
Predmet istraživanja ovog diplomskog rada je analiza zastupljenosti kulturnog sadržaja prikupljenog na dvama profitnima i dvama neprofitnima hrvatskim portalima u periodu od mjesec dana. S obzirom na činjenicu da je kultura jedan od najvažnijih aspekata života suvremenog čovjeka, osnovni je cilj bio utvrditi koliko i na koji način domaći mediji, u ovom slučaju portali, izvještavaju javnost o temama iz kulture. Teorijski dio rada, koji prethodi istraživanju i rezultatima, doprinosi spoznaji važnosti kulture, njezine uloge i utjecaja u suvremenom društvu. Dijelovi rada koji prate razvoj online medija u Hrvatskoj i njihove karakteristike jasno predočavaju zašto online novinarstvo predstavlja izvrsnu platformu za plasiranje kulturnih sadržaja. Hrvatski medijski zakonodavni okvir pruža uvid u osnivanje, temelje funkcioniranja i ograničenja elektroničkih publikacija, dok dijelovi koji se tiču medijske politike ukazuju na promjene koje su zahvatile medijski sustav, kao i relevantne faktore koji su utjecali na njegovu demokratizaciju. Neprofitni i komercijalni sektor zasebno su obrađeni i razgraničeni kako bi se lakše razlučile njihove prednosti i nedostatci, te kako bi bio jasniji kontekst portala odabranih za istraživanje. Metodom kvantitativne analize sadržaja, provedene od 15. 4. 2017. do 15. 5. 2017. godine, obrađeni su podaci prikupljeni pomoću namjerno odabranog uzorka koji obuhvaća portale Jutarnji.hr, Večernji.hr, Ziher.hr i Urbancult.hr, na temelju kriterija pokrivanja raznovrsnih područja kulture i svakodnevnog objavljivanja sadržaja. Dobiveni rezultati, razvrstani prema kategorijama koje ukazuju na bitne stavke u načinu izvještavanja o kulturi, pokazali su da neprofitni portali objavljuju više sadržaja o kulturi nego profitni portali. Ipak, u okviru istraživanja potvrđeno je i da neprofitni portali objavljuju veću količinu agencijskih i promotivnih članaka od profitnih portala. Ovi indikativni rezultati samo su naznaka plodnog tla za buduća istraživanja nužna za područje kulture i medija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tanja Grmuša (mentor)

Avatar Url Jelena Jurišić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.hrstud.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Glišić, Eleonora
Zastupljenost kulturnih sadržaja u neprofitnim i profitnim portalima, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji / Odsjek za komunikologiju, Zagreb
Glišić, E. (2018) 'Zastupljenost kulturnih sadržaja u neprofitnim i profitnim portalima', diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji / Odsjek za komunikologiju, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Gli\v{s}i\'{c}, Eleonora}, year = {2018}, pages = {106}, keywords = {kultura, online mediji, medijska politika, neprofitni portali, komercijalni portali, analiza sadr\v{z}aja}, title = {Zastupljenost kulturnih sadr\v{z}aja u neprofitnim i profitnim portalima}, keyword = {kultura, online mediji, medijska politika, neprofitni portali, komercijalni portali, analiza sadr\v{z}aja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Gli\v{s}i\'{c}, Eleonora}, year = {2018}, pages = {106}, keywords = {culture, online media, media policy, non-profit portals, commercial portals, content analysis}, title = {The presence of cultural content in non-profit and profit media}, keyword = {culture, online media, media policy, non-profit portals, commercial portals, content analysis}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font