Pregled bibliografske jedinice broj: 1273036
Zastupljenost kulturnih sadržaja u neprofitnim i profitnim portalima
Zastupljenost kulturnih sadržaja u neprofitnim i profitnim portalima, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji / Odsjek za komunikologiju, Zagreb
CROSBI ID: 1273036 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost kulturnih sadržaja u neprofitnim i
profitnim portalima
(The presence of cultural content in non-profit and
profit media)
Autori
Glišić, Eleonora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji / Odsjek za komunikologiju
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2018
Stranica
106
Mentor
Jurišić, Jelena
Neposredni voditelj
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
kultura ; online mediji ; medijska politika ; neprofitni portali ; komercijalni portali ; analiza sadržaja
(culture ; online media ; media policy ; non-profit portals ; commercial portals ; content analysis)
Sažetak
Predmet istraživanja ovog diplomskog rada je analiza zastupljenosti kulturnog sadržaja prikupljenog na dvama profitnima i dvama neprofitnima hrvatskim portalima u periodu od mjesec dana. S obzirom na činjenicu da je kultura jedan od najvažnijih aspekata života suvremenog čovjeka, osnovni je cilj bio utvrditi koliko i na koji način domaći mediji, u ovom slučaju portali, izvještavaju javnost o temama iz kulture. Teorijski dio rada, koji prethodi istraživanju i rezultatima, doprinosi spoznaji važnosti kulture, njezine uloge i utjecaja u suvremenom društvu. Dijelovi rada koji prate razvoj online medija u Hrvatskoj i njihove karakteristike jasno predočavaju zašto online novinarstvo predstavlja izvrsnu platformu za plasiranje kulturnih sadržaja. Hrvatski medijski zakonodavni okvir pruža uvid u osnivanje, temelje funkcioniranja i ograničenja elektroničkih publikacija, dok dijelovi koji se tiču medijske politike ukazuju na promjene koje su zahvatile medijski sustav, kao i relevantne faktore koji su utjecali na njegovu demokratizaciju. Neprofitni i komercijalni sektor zasebno su obrađeni i razgraničeni kako bi se lakše razlučile njihove prednosti i nedostatci, te kako bi bio jasniji kontekst portala odabranih za istraživanje. Metodom kvantitativne analize sadržaja, provedene od 15. 4. 2017. do 15. 5. 2017. godine, obrađeni su podaci prikupljeni pomoću namjerno odabranog uzorka koji obuhvaća portale Jutarnji.hr, Večernji.hr, Ziher.hr i Urbancult.hr, na temelju kriterija pokrivanja raznovrsnih područja kulture i svakodnevnog objavljivanja sadržaja. Dobiveni rezultati, razvrstani prema kategorijama koje ukazuju na bitne stavke u načinu izvještavanja o kulturi, pokazali su da neprofitni portali objavljuju više sadržaja o kulturi nego profitni portali. Ipak, u okviru istraživanja potvrđeno je i da neprofitni portali objavljuju veću količinu agencijskih i promotivnih članaka od profitnih portala. Ovi indikativni rezultati samo su naznaka plodnog tla za buduća istraživanja nužna za područje kulture i medija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb