Pregled bibliografske jedinice broj: 1272968
Tjelesna aktivnost kod učenice sa Down sindromom - analiza slučaja
Tjelesna aktivnost kod učenice sa Down sindromom - analiza slučaja, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1272968 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tjelesna aktivnost kod učenice sa Down sindromom - analiza slučaja
(Physical activity in individuals with Down syndrome – a case study)
Autori
Kolega, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
14.07
Godina
2020
Stranica
68
Mentor
Alić, Jelena
Ključne riječi
genetski poremećaj, hipotoničnost, tjelesna aktivnost, djeca sa Down sindromom, motoričke sposobnosti
(genetic disorder, hypotonicity, physical activity, children with down syndrom, motor performance)
Sažetak
„Down sindrom je najčešći genetski poremećaj koji nastaje uslijed viška jednog kromosoma ili dijela kromosoma u jezgri svake stanice tijela. Čovjekovo tijelo izgrađeno je otprilike od trilijun stanica koje uglavnom sadrže 46 kromosoma. Djeca rođena sa Down sindromom (DS) imaju u svim svojim stanicama jedan kromosom (broj 21) više“ (V.Čulić, S.Čulić, 2008). „Taj poremećaj značajno se uočava u svim područjima te time sprječava fizički i mentalni razvoj djeteta. Osobe s Down sindromom (DS), uz specifičan oblik lica prije svega karakterizira hipotoničnost kompletne muskulature što se kod djece s DS može uočiti već u najranijoj dobi. Nizak mišićni tonus, zajedno s reduciranom snagom i izdržljivošću znatno otežava savladavanje fundamentalnih oblika kretanja. Nadalje, takve osobe u ranoj dobi karakterizira hipermobilnost zglobova, prvenstveno uzrokovana dužim ligamentima u zglobnim sustavima, što se posebno manifestira na zglobovima ramena, kukova i stopala. Također, za djecu s DS tipičan je i nedostatak mišićne snage, no on se kao i kod svih drugih osoba može razviti vježbanjem“(Piteti, Baynard i Agiovlasitis, 2013). Upravo zato karakteristika i važnost tjelesne aktivnosti ključna je uloga u razvoju i napretku djece s DS. Kakav će ishod rezultirati ponajviše ovisi o pažljivom i primjerenom odabiru sadržaja. Tjelesna aktivnost kod osoba s DS iznimno je važna i neizostavna. Pošto je istraživanje provedeno u vrijeme pandemije virusa COVID-19 koji hara cijelim svijetom, cilj ovog rada bio je utvrditi utjecaj tjelesne aktivnosti na funkcionalan i psihomotorički razvoj djeteta s DS na osnovi analize slučaja djevojčice koja pohađa prvi razred OŠ Stanovi u Zadru prije pojave mjera donesenih sukladno sa pademijom COVID-19, gdje je dijete bilo uključeno u redovni program tjelesne i zdravstvene kulture u školi te pohađalo satove plesa i usporediti sa stanjem za vrijeme pandemije kada je djetetu bila smanjena tjelesna aktivnost, odnosno bilo je manje tjelesno aktivno, ne pohađa redovnu nastavu koja obuhvaća i satove tjelesne i zdravstvene kulture, te ne pohađa satove plesa. Rezultati istraživanja ukazali su kako postoje razlike između stanja prije pojave mjera pandemije COVID-19 i nakon pojave mjera. Iako razlike nisu velike, ipak postoje, i očituju se u motoričkim sposobnostima fleksibilnosti, koordinacije i repetitivne snage u korist stanja koje je bilo prije pojave mjera. Može se zaključiti kako je učinak tjelesne aktivnosti izuzetno veliki na cjelokupan psihomotorički i socijalan razvoj djeteta s Down sindromom. Stoga ga ne smijemo zanemariti već ga poticati kako na satovima tjelesnog i zdravstvenog odgoja tako i u izvanškolskim aktivnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija