Pregled bibliografske jedinice broj: 1272725
Materijali za izradu azipod propulzora
Materijali za izradu azipod propulzora, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Pomorski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1272725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Materijali za izradu azipod propulzora
(AZIPOD PRODUCTION MATERIALS)
Autori
Perin, Lovre
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Pomorski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
30.10
Godina
2018
Stranica
41
Mentor
Tomac, Nikola
Ključne riječi
električna propulzija, Azipod sustav, elementi Azipod-a
(electric propulsion, Azipod system, Azipod elements)
Sažetak
Prirodni korak u poboljšanju operativne ekonomije broda je odabir električnog propulzijskog sustava, koji koristi princip elektrane cijelog broda. Električni pogon posebno je prikladan za ispunjenje raznovrsnih potreba za transportom budući da se generirana snaga može uvijek podudarati kako bi se omogućio potreban broj okretaja koji rade u blizini svoje vršne učinkovitosti za ekonomičnu potrošnju goriva. Među najvažnijim električnim vrstama propulzije ističu se upravo azipod propulzori. Azipod je pogonska jedinica koja dostiže 360 stupnjeva i snagu do 25 MW. U konstrukcijama veza, koncept azipoda je superiorni u odnosu na ostale poprečne potisne sposobnosti. Posebna značajka azipod sustava je manevarska sposobnost koja se može postići pokretanjem propelera unazad ili okretanjem jedinice oko okomitih osi. Azipod propulzor ima sve elemente redukcije s jednim propelerom među kojima se ističe elektromotor sa svojim elementima koji zbog svoje građe i svojim materijalima omogućuju neovisnu vlast, ali i sustav kontrole čime se ubrzava upravljački hidraulički sustav. Kad govorimo o materijalima vrlo je važno pravilno odabrati i iskoristiti materijale te analizirati njihove loše i dobre strane jer je u ljudskoj povijesti pogrešan izbor materijala uzrokovao puno katastrofa. Kod odabira materijala moraju se ispunjavati određeni uvjeti: • mogućnost oblikovanja materijala u odgovarajući oblik, • mogućnost materijala da postigne željene tolerancije, • mogućnost lakog recikliranja materijala, • mogućnost materijala da održi oblik tijekom upotrebe, • da materijal ili njegova obrada ne zagađuje okoliš, • da se iz materijala može ekonomično proizvesti željeni dio. Materijal koji se najčešće upotrebljava u pomorskim konstrukcijama je čelik visoke čvrstoće (HTS-high tensile steel) i aluminij.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport