Pregled bibliografske jedinice broj: 1272578
Novi mediji i anksioznost kod mladih
Novi mediji i anksioznost kod mladih, 2022., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1272578 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi mediji i anksioznost kod mladih
(New media and anxiety in young people)
Autori
Lisak, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2022
Stranica
73
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
novi mediji, mladi, mentalne bolesti, anksioznost, pandemija
(new media, youth, mental illness, anxiety, pandemic)
Sažetak
Suvremenizacija tehnologije svakim danom je sve jača i naprednija te je prisutna u svakom segmentu života. Mediji postaju jedan od najvažnijih čimbenika u socijalizaciji te utječu na društvena ponašanja, oblikovanje stavova i identiteta, stvaranju vizije svijeta i života. Mladi su najpodložnija skupina na koje mediji imaju velik utjecaj. Mediji su „kreatori“ stavova i ponašanja kod mladih te kao razlog toga mogu za sobom ostaviti trag odnosno posljedice kao što su mentalne bolesti (anksioznost, depresija). Digitalni mediji mladima omogućuju komunikaciju koja se ne može kontrolirati i zbog toga dolazi do određenih problema. Tijekom pandemije, društvene mreže postale su sve češće mjesto zabave, informiranja i održavanja kontakta. Povećano korištenje istih rezultiralo je porastom mentalnih bolesti – depresija i anksioznost postale su učestale. Svatko ima pristup medijima, bili oni tradicionalni mediji ili novi mediji, a digitalne tehnologije daju pristup svakome da uredi medijski tekst ili članak. Pandemija kao takva podijelila je mišljenja ljudi i stavovi su različiti, no u moru informacija koje su dostupne, ne može se znati koja je istinita. Prema provedenom istraživanju u svrhu pisanja diplomskog rada, rezultati pokazuju da mladi više koriste digitalne tehnologije, no iskazuju nepovjerenje prema istima odnosno medijima. Što se tiče socijalizacije, istraživanje pokazuje da korištenje je mobilnih uređaja za vrijeme druženja s ljudima uobičajena pojava, no ako se pogleda u dubinu zaključujemo da isto može negativno utjecati na emocije, što kasnije rezultira ozbiljnijim problemima. Isto tako, mediji znatno utječu na koncentraciju i vlastito samopouzdanje. Utjecaj medija je značajan te je potrebno znati kako se zaštititi od istoga ako je on u negativnom smislu odnosno znati koristiti pozitivne strane koje nam oni pružaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti