Pregled bibliografske jedinice broj: 1272558
Uloga neverbalne komunikacije u poslovnom okruženju na primjeru Japana
Uloga neverbalne komunikacije u poslovnom okruženju na primjeru Japana, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1272558 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga neverbalne komunikacije u poslovnom okruženju
na primjeru Japana
(The role of nonverbal communication in the business
environment on the example of Japan)
Autori
Ferek, Laura
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
25.07
Godina
2022
Stranica
35
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
komunikacija ; neverbalna komunikacija ; Japan ; poslovno okruženje ; kultura
(communication ; nonverbal communication ; Japan ; business environment ; culture)
Sažetak
Komunikacija je dvosmjeran proces. Glavni elementi koji čine komunikacijski proces uključuju poruku, kanal, primatelja i povratnu informaciju. Nije lak zadatak „dešifrirati“ što osoba zapravo govori ili osjeća u sadašnjem trenutku. Komunikacijski proces odnosi se na kombinaciju onoga što čujete i vidite u trenutnoj situaciji, na temelju čega donosite zaključak. Neverbalna komunikacija razvija povjerenje, dobar odnos i olakšava transparentnost. Pogrešan govor tijela stvara sumnju, napetost i zbunjenost što dovodi do sukoba. Neverbalna komunikacija oduvijek je fascinirala ljudska bića. Neverbalna komunikacija je sveprisutna i utjecajna, ali na mnogo načina neizreciva. Većinu vremena teško ju je opisati i proučavati. Neverbalne komunikacije često je teško biti svjestan u svakodnevnom životu, a ponekad postajemo svjesni tek kada pođe po zlu. Ipak, ljudi imaju opsežno i duboko zajedničko implicitno razumijevanje neverbalne komunikacije. Da to nije slučaj, svakodnevni bi život bio kaotičan. Komunikacija je dakle, u širem smislu, razmjena informacija, proces davanja, prijenosa i primanja informacija. Pojedinci stvaraju ključne dojmove i zaključke o drugim ljudima na temelju neverbalnog ponašanja. Neverbalna komunikacija ima funkciju dopunjavanja verbalnog dijela, zamjene verbalne radnje i ponavljanja rečenog. Ukupnom značenju onoga što govorimo doprinosi svaki izraz lica. Dragocjenost kulture i bogata tradicija upravo su ono što ističe japansku kulturu, te je i danas utjelovljenje podjela na klase uvjetovane porijeklom i društvenim statusom. Važnu ulogu u odgoju djece ima obitelj, koja tradicionalno prenosi ljubaznost u ponašanju s koljena na koljeno. Japan se od većine svjetskih zemalja razlikuje po neverbalnoj komunikaciji, gdje su te razlike najizraženije u privatnom i poslovnom okruženju. Ovaj će rad detaljnije predstaviti najčešće oblike neverbalne komunikacije i način primjene u poslovnom okruženju Japana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti