Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1272554

Utjecaj medija na kognitivni razvoj djece


Stajčić, Petra
Utjecaj medija na kognitivni razvoj djece, 2022., diplomski rad, diplomski, Zagreb


CROSBI ID: 1272554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj medija na kognitivni razvoj djece
(The influence of the media on cognitive development of children)

Autori
Stajčić, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Mjesto
Zagreb

Datum
25.07

Godina
2022

Stranica
52

Mentor
Grmuša, Tanja

Ključne riječi
kognitivni razvoj ; dijete ; roditelji ; utjecaji ; mediji ; internet ; medijska pismenost
(cognitive development ; child ; parents ; influences ; media ; internet ; media literacy)

Sažetak
Kognitivni razvoj djece je kompleksan i ključan za njihov budući razvoj. Postoji mnoštvo faktora koji mogu znatno promijeniti tijek i kvalitetu dječjeg kognitivnog razvoja, a jedan od najutjecajnijih upravo su mediji. Televizija, društvene mreže, internet i marketinške kampanje mogu imati i pozitivne i negativne utjecaje na razvoj djeteta. S jedne strane postoje izvori koji pružaju poticanje kognitivnog razvoja u pozitivnom smjeru, kao što su obrazovni programi koji djecu potiču na kritičko razmišljanje ili čak video igrice namijenjene djeci s posebnim potrebama koji omogućuju zdrav razvoj kognitivnih i motoričkih sposobnosti, dok s druge strane postoje metode iskorištavanja dječje pažnje te nedovoljno razvijenog kritičkog razmišljanja djece od strane marketinških stručnjaka koji targetiraju najmlađu publiku promotivnim sadržajima ili raznih rizika koji se nalaze na internetu kojemu djeca imaju lak pristup što negativno doprinosi njihovom razvoju. Kroz razna istraživanja diljem svijeta jasno je kako je jedan od najbitnijih koraka do rješenja problema utjecaja medija na djecu stvaranje svijesti o svim načinima na koji mediji mogu imati utjecaja na dječji kognitivni razvoj te na koje načine najbolje doprinijeti istome. Roditelji, učitelji i psiholozi važan su aspekt dječjeg razvoja te bi trebali biti upoznati sa svim aspektima i važnosti medijskog utjecaja na djecu te kako stvoriti pozitivno i poticajno okružje za razvoj djece. Medijska pismenost ovdje ima veliku ulogu u obrazovanju javnosti o kritičkom razmišljanju radi jasnijeg razumijevanja medijskih poruka koje nas svakodnevno okružuju. Postavljene su i zakonodavne restrikcije kada se radi o odnosu djece i medija, te i razni sadržaji o medijskoj pismenosti dostupni za roditelje i učitelje na obrazovnim internetskim stranicama koji im omogućuju da budu medijski i informacijski pismeni kako bi mogli djeci pružiti korisne informacije koje im doprinose u daljnjem razvoju u svijetu medija i tehnologije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poslovno veleučilište Zagreb

Profili:

Avatar Url Tanja Grmuša (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Stajčić, Petra
Utjecaj medija na kognitivni razvoj djece, 2022., diplomski rad, diplomski, Zagreb
Stajčić, P. (2022) 'Utjecaj medija na kognitivni razvoj djece', diplomski rad, diplomski, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Staj\v{c}i\'{c}, Petra}, year = {2022}, pages = {52}, keywords = {kognitivni razvoj, dijete, roditelji, utjecaji, mediji, internet, medijska pismenost}, title = {Utjecaj medija na kognitivni razvoj djece}, keyword = {kognitivni razvoj, dijete, roditelji, utjecaji, mediji, internet, medijska pismenost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Staj\v{c}i\'{c}, Petra}, year = {2022}, pages = {52}, keywords = {cognitive development, child, parents, influences, media, internet, media literacy}, title = {The influence of the media on cognitive development of children}, keyword = {cognitive development, child, parents, influences, media, internet, media literacy}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font