Pregled bibliografske jedinice broj: 1272553
Važnost provođenja tjelesne aktivnosti djece predškolske dobi
Važnost provođenja tjelesne aktivnosti djece predškolske dobi, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1272553 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost provođenja tjelesne aktivnosti djece predškolske dobi
(The importance of conducting physical activity of preschool children)
Autori
Vlašić, Doris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
27.10
Godina
2020
Stranica
98
Mentor
Alić, Jelena
Ključne riječi
djeca predškolske dobi, dobrobiti tjelesne aktivnosti, razlike, odgojitelji, pozitivan stav
(preschool children, benefits of physical activity, differences, educators, positive attitude)
Sažetak
Važnost provođenja tjelesne aktivnosti djece predškolske dobi SAŽETAK Redovita tjelesna aktivnost, pravilna prehrana i zdravstveno-higijenske navike unaprjeđuju zdravlje i razvoj antropoloških obilježja djece. Kod predškolske djece je bitno razvijati stavove i uvjerenja o vrijednostima zdravog načina života, kako bi postavili temelje za zdrav život u budućnosti. Odgojitelji su prve osobe koje upoznaju djecu s organiziranim tjelesnim vježbanjem te njihovi stavovi mogu utjecati na stavove djece. Njegovanje pozitivnog stava prema tjelesnoj aktivnosti može biti korisno pri utjecaju na zdravlje djece i njihov razvoj. Dakle, djecu treba usmjeravati na pozitivne strane tjelesne aktivnosti s ciljem da se pozitivni stavovi održe kasnije u životu. Primarni cilj istraživanja je utvrditi postoje li razlike u stavovima odgojitelja o važnosti provođenja tjelesne aktivnosti djece predškolske dobi s obzirom na starosnu dob, stupanj obrazovanja i osobnu tjelesnu aktivnost. Za procjenu stavova odgojitelja koristio se anketni upitnik. Istraživanje je provedeno online, na uzorku od 600 odgojitelja. Sudjelovalo je 594 osoba ženskog spola i 6 osoba muškog spola. Rezultati istraživanja su pokazali statistički značajne razlike između mlađih i starijih odgojitelja u njihovim stavovima o dobrobitima tjelesnih aktivnosti. Značajne razlike su prisutne u dimenzijama zdravstvene dobrobiti, psihološke dobrobiti, društvene dobrobiti i ekološke dobrobiti u kojima odgojitelji mlađi od 40 godina imaju pozitivnije stavove o važnosti i dobrobitima tjelesne aktivnosti. Nadalje, istraživanjem je utvrđeno kako nema statistički značajnih razlika u dimenzijama dobrobiti tjelesne aktivnosti između odgojitelja koji su završili stručni studij i odgojitelja koji su završili sveučilišni studij, osim u jednoj čestici društvene dobrobiti. Dakle, odgojitelji koji su završili sveučilišni studij imaju manje pozitivni stav o tvrdnji da dijete kroz tjelesnu aktivnost uči norme ponašanja, stavove i vrijednosti. Statistički značajne razlike su prisutne u dimenzijama zdravstvene dobrobiti, psihološke dobrobiti, društvene dobrobiti, ekološke dobrobiti i ekonomske dobrobiti u kojima odgojitelji koji jesu dovoljno tjelesno aktivni imaju pozitivnije stavove o važnosti i dobrobitima tjelesne aktivnosti. Pozitivan stav odgojitelja o dobrobitima tjelesne aktivnosti izuzetno je važan jer će u svom odgojno-obrazovnom radu usmjeravati i poticati djecu da provode svakodnevno različite oblike tjelesnih aktivnosti te indirektno utjecati na čuvanje i unapređenje zdravlja djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija