Pregled bibliografske jedinice broj: 1272531
Komuniciranje i novi mediji
Komuniciranje i novi mediji, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1272531 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komuniciranje i novi mediji
(Communication and new media)
Autori
Čalić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
24.02
Godina
2022
Stranica
45
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
mediji ; internet ; komunikacija ; publika ; društvene mreže
(media ; internet ; communication ; audience ; social networks)
Sažetak
Pod pojmom komunikacije razumijemo informiranje, utjecanje, osiguravanje, zaštitu, aktivnost tipičnu za čovjeka kao društveno biće, ukratko, slanje obavijesti o nama. U bilo kojem trenutku ljudi jednostavno moraju komunicirati, to je potrebno zbog održavanja života, ljudskog zdravlja, u današnje doba možemo razgovarati s nekim tko je možda preko svijeta, ali komunikacija teče savršeno zbog internetske povezanosti što ljudi danas cijene jer možda se drugačije ne bi mogli povezati s tim osobama. Komunikacijska znanost brzo se razvijala i uspješno pratila eksplozivni rast komuniciranja, pokušavajući praktična dostignuća znanstveno kategorizirati, objasniti, terminološki ustrojiti i teorijski utvrditi. Desetak medijskih korporacija vlada svijetom informacija, a osam medijskih mogla kontroliraju sve – od početne proizvodnje do kraja distribucije. Medijskim krajolikom SAD-a i znatnog dijela svijeta dominiraju korporacije koje su dugotrajnim spajanjima i preuzimanjima koncentrirale kontrolu nad onim što vidimo, čujemo i čitamo. Najpoznatiji medij koji koristimo svaki dan upravo je internet, lako dostupan svima te na njemu postoje različite društvene mreže od kojih su najpoznatije Whatsapp, Instagram, Facebook. Sve one služe za razmjenu poruka, besplatne su, te se na svakoj također može uputiti glasovni poziv, vrlo su lake za korištenje, i broje preko milijarde korisnika. Korisnicima se sviđa kada mogu lako napraviti korisnički račun i kada im to ne oduzima previše vremena. Društvene mreže stalno se nadograđuju te se stalno pojavljuju nove s većim mogućnostima. Masovno komuniciranje komunikacijski je proces u kojem se poruke šire javno (dostupne su svima), posredno i jednosmjerno, preko tehničkih prijenosnika(masovnih komunikacijskih sredstava) raspršenoj i anonimnoj publici. Za većinu ljudi oni su najvažniji izvor informacija, socijalizacije i zabave, dok istodobno moćnim društvenim grupacijama služe kao djelotvorno sredstvo uvjeravanja i promidžbe. Mediji, internet, društvene mreže dio su naše svakodnevnice, te ne možemo zamisliti funkcioniranje bez njih s obzirom na životne okolnosti kada nam posao i obrazovanje ovise o njima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti