Pregled bibliografske jedinice broj: 1272526
Povezanost tjelesne samoefikasnosti i socijalne potpore učenika mlađe školske dobi s razinom tjelesne aktivnosti
Povezanost tjelesne samoefikasnosti i socijalne potpore učenika mlađe školske dobi s razinom tjelesne aktivnosti, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1272526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost tjelesne samoefikasnosti i socijalne potpore učenika mlađe školske dobi s razinom tjelesne aktivnosti
(Relationship between physical self-efficacy and social support of younger school students with the level of physical activity)
Autori
Modrić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
25.02
Godina
2021
Stranica
49
Mentor
Alić, Jelena
Ključne riječi
tjelesna samoefikasnost, tjelesna aktivnost, socijalna potpora, učenici
(physical self - efficacy, physical activity, social support, students)
Sažetak
Prilikom bavljenja neke tjelesne aktivnosti, tjelesna samoefikasnost predstavlja jedno od značajnih sastavnica. Koliko će određeni motorički zadatak biti uspješno izveden ovisi o vlastitom samopouzdanju i vjerovanju da ga možemo odraditi. Tjelesna aktivnost utječe na čovjekov fizički i psihički rast i razvoj, smanjuje prevenciju bolesti. Vrlo je važno poticanje na bavljenje nekim aktivnostima od najranijeg djetinjstva. U tom vrlo važnu ulogu imaju roditelji, a kasnije i prijatelji. Ovim radom je ispitana povezanost tjelesne samoefikasnosti i socijalne potpore učenika mlađe školske dobi s razinom tjelesne aktivnosti. S obzirom na situaciju koja je izazvana Korona virusom, ispitivanje je provedeno online, na učenicima četvrtih razreda, u dvije škole Zadarske županije. Tjelesna samoefikasnost procijenit će se hrvatskom verzijom „Self- efficacy questionnaire“ upitnika, a socijalna potpore hrvatskom verzijom upitnika „Social support questionnaire“. Povezanost socijalne potpore i tjelesne samoefikasnosti s razinom tjelesne aktivnosti učenika utvrdit će se Pearsonovim koeficijentom korelacije. Izračunat je Cronbachov koeficijent pouzdanosti socijalne potpore (0, 94), kao tjelesne samoefikasnosti (0, 92) što pokazuje dobru pouzdanost te opravdanu primjenu upitnika. Također, rezultati su pokazali da je povezanost socijalne potpore s razinom tjelesne aktivnosti značajna. Učenici imaju veću razinu tjelesne aktivnosti što je veća socijalna potpora. Isto tako, povezanost tjelesne aktivnosti s tjelesnom samoefikasnosti je također vrlo značajna. Što je veća razina tjelesne aktivnosti, učenici imaju i veću tjelesnu samoefikasnost. Što se tiče razlika po spolu, učenice su svoju tjelesnu samoefikasnost, kao i socijalnu potporu procijenile manjom ud učenika, ali gledajući broj učenika i učenica vidimo da nema statistički značajnih razlika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija