Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1272483

Sedmi Uvodni tečaj za nove mentore na stručnom osposobljavanju studenata


Belec, Dora; Brajković, Andrea; Dobranić, Maja; Mucalo, Iva; Ortner Hadžiabdić, Maja
Sedmi Uvodni tečaj za nove mentore na stručnom osposobljavanju studenata // Farmaceutski glasnik, 79 (2023), 3-4; 204-208 (nije recenziran, članak, ostalo)


CROSBI ID: 1272483 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sedmi Uvodni tečaj za nove mentore na stručnom osposobljavanju studenata
(Seventh Introductory Course for new mentors on the professional training of students)

Autori
Belec, Dora ; Brajković, Andrea ; Dobranić, Maja ; Mucalo, Iva ; Ortner Hadžiabdić, Maja

Izvornik
Farmaceutski glasnik (0014-8202) 79 (2023), 3-4; 204-208

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
stručno osposobljavanje za ljekarnike ; mentori
(professional training for pharmacists ; mentors)

Sažetak
Uvod Na Farmaceutsko-biokemijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu (FBF) proveden je sedmi u nizu Uvodnih tečajeva za nove mentore na stručnom osposobljavanju studenata farmacije FBF-a. Cilj ovog izvještaja je podijeliti iskustva sudionika te dodatno motivirati magistre farmacije na uključivanje u rad i edukaciju studenata farmacije u okviru praktičnog dijela nastave studija farmacije. Stručno osposobljavanje za ljekarnike U skladu s EU Direktivom 2005/36/EC Centar za primijenjenu farmaciju (CPF) FBF-a organizira i provodi Stručno osposobljavanje za ljekarnike (SO) za studente završne godine studija farmacije u trajanju od šest mjeseci, a kao zamjenu za jednogodišnji pripravnički staž. Cilj SO-a je osposobljavanje studenata za samostalan rad u ljekarničkom okruženju. Student-pripravnik uz nadzor i edukaciju ljekarnika mentora prema zadanom programu, utemeljenom na Hrvatskom ljekarničkom kompetencijskom okviru, razvija vještine potrebne za samostalan rad. U organizaciji i provedbi SO-a sudjeluju djelatnici CPF-a i ljekarnici-mentori iz javnih i bolničkih ljekarni. Svake godine CPF organizira Uvodni tečaj za nove mentore na stručnom osposobljavanju studenata farmacije za one magistre farmacije koji još nisu u bazi mentora, a to žele postati. Od pokretanja provedbe SO-a 2016. godine do danas, više od tisuću javnih i bolničkih ljekarnika prepoznalo je važnost uključivanja u edukaciju budućih ljekarnika, te su pristupili bazi ljekarnika mentora CPF-a. S ciljem unaprjeđenja cjelokupnog programa SO-a ljekarnici mentori po završetku mentorskog programa i odslušanog Uvodnog tečaja ispunjavaju anketu. Ovogodišnji Uvodni tečaj za nove mentore Na ovogodišnjem tečaju koji se održao 4. ožujka 2023. godine u hibridnom obliku, sudjelovalo je 180 magistara farmacije, i to 157 online i 23 uživo. Po otvaranju skupa od strane voditeljice CPF-a izv. prof. dr. sc. Maje Ortner Hadžiabdić, Dekanica Farmaceutsko- biokemijskog fakulteta prof. dr. sc. Jasmina Lovrić uveličala je događaj pozdravnim govorom i prikazom dosadašnjih postignuća Fakulteta te predstavila projekte i planove Fakulteta. Izv. prof. dr. sc. Maja Ortner Hadžiabdić održala je predavanje o SO-u, njegovom razvoju, temeljima na kojima je nastao i njegovim glavnim ciljevima, nakon čega je izv. prof. dr. sc. Iva Mucalo sudionike upoznala s temom samoprocjene kompetencija pomoću Hrvatskog ljekarničkog kompetencijskog okvira te zadataka s kojima se studenti susreću za vrijeme SO-a u javnoj i bolničkoj ljekarni. Potom je asistentica Dora Belec, mag. pharm. podijelila svoje iskustvo sa SO-a uz praktične savjete mentorima u vođenju studenata i osmišljavanju radnih zadataka koji prate plan i program SO-a, te je prikazala primjere e-Portfolija u kojem studenti dokumentiraju svoj rad tijekom SO-a. Asistentica Andrea Brajković, mag. pharm. prikazala je strukturu i način provođenja završnog ispita po završetku SO-a koji se sastoji od pisanog ispita i praktičnog dijela, tj. objektivno strukturiranog kliničkog ispita (OSKI). Na kraju skupa tehnička suradnica Maja Dobranić upoznala je sudionike s organizacijom SO-a te s tehničkim karakteristikama nove aplikacije razvijene za njezinu provedbu. . Zadovoljstvo ljekarnika provedenim skupom Anketu o zadovoljstvu provedenim skupom ispunilo je 90, 56 % sudionika, koji su na skali od 1 do 5 tečaj ocijenili prosječnom ocjenom 4, 79, pri čemu je više od 80 % sudionika tečaj ocijenilo odličnim. Više od 95 % sudionika potvrdilo je da im je tečaj pridonio povećanju razumijevanja plana i programa stručnog osposobljavanja za ljekarnike, a više od 87 % jasno vidi svoju ulogu u stručnom osposobljavanju. U odgovoru na pitanje što im se svidjelo kod skupa, sudionici su prvenstveno isticali kvalitetu organizacije i provedbe uvodnog sastanka koji je sistematično, konkretno i koncizno pružio sve bitne informacije. Naglasili su veliku stručnost svih predavača, te pohvalili jasne ciljeve i sadržaj svakog predavanja. Posebno su pohvalili i davanje konkretnih primjera ispunjenih obrazaca, te dijeljenje iskustava i savjeta za mentore iz vlastitog iskustva stručnog osposobljavanja. Sudionici koji sami nisu prošli stručno osposobljavanje, nego pripravnički staž u trajanju od godine dana, pohvaljuju novi pristup za kojeg smatraju da smisleno i strukturirano vodi i mentora i studenta kroz proces učenja u praksi, te ističu primjetan napredak u kvaliteti mladih diplomiranih farmaceuta unazad nekoliko godina. Neki od istaknutih komentara prikazani su u Tablici 1. Tablica 1. Primjeri odgovora sudionika na pitanje što im se svidjelo kod Uvodnog tečaja Sviđa mi se fleksibilniji pristup programu stručnog osposobljavanja. Vrlo su jasno definirani ciljevi i kompetencije koje bi student trebao usvojiti do samog ispita. Sada mi je jasnije što bi kao mentor točno trebala pokazati studentu kako bi mu pomogla da se što lakše uvede u posao magistra farmacije u javnoj ljekarni. Sviđa mi se organizacija sa uniformnim obrascima te zadanim brojem određenih obrazaca čime se na neki način tjera i mentora i studenta na komunikaciju u cilju što boljeg osposobljavanja. Odličan pristup. Izlaganje magistre koja je i sama nedavno prošla stručno osposobljavanje, njezino osobno iskustvo i prijedlozi. Dani primjeri konkretnih zadataka koje studenti dobivaju uz jasne upute što se očekuje od njih i od mentora, jasno dani savjeti vezani uz samu organizaciju radnog vremena te općenito jasno prezentiranje informacija. Svidjelo mi se što je sve kroz što kao mentori moramo prolaziti sa studentima strukturirano, unaprijed određeno tako da, u grubo gledano, prođemo sa njima većinu onoga što bi trebali vidjeti i znati, a ostatak i daljnje napredovanje ovisi o njihovom angažmanu, želji za učenjem i proučavanjem te uključivanjem u daljnje aktivnosti vezane za naš rad i našu struku. Ukupno 80 (49, 08 %) sudionika odgovorilo je na pitanje o mogućnostima poboljšanja Uvodnog tečaja. Njihovi prijedlozi uključuju uvođenje radnih listova za mentore, dostupnost većeg broja primjera ispunjenih studentskih obrazaca, praktične primjere za mentoriranje, dijeljenje iskustva dosadašnjih mentora, te dostupnost uvida u e-Portfolio ipovećanje trajanja SO-a sa sadašnjih šest mjeseci na godinu dana što je vezano uz mogućnost poboljšanja programa SO-a. Određeni broj sudionika naveo je kako će konkretne prijedloge možda imati nakon svojeg prvog mentorstva. Na upit o prijedlogu tema za buduće tečajeve odgovorilo je ukupno 46 (28, 22 %) sudionika, a neki od prijedloga uključuju teme nesuradljivog studenta, ljekarničko poslovanje, postupanje u odsustvu mentora zbog dugotrajnog bolovanja ili porodiljnog dopustate u izvanrednim situacijama, kanale komunikacije između mentora, te dodatnu edukaciju o stručnim predmetima za one magistre farmacije koji su diplomirali prije više od 15 godina. I ovdje je određeni broj sudionika potvrdio kako će konkretne prijedloge možda imati nakon što prođu kroz proces mentorstva sa studentom. Zaključak Izuzetno smo ponosni na velik odaziv kolega magistara farmacije u uključivanje u stručno usavršavanje i edukaciju studenata, kao i na prepoznatu kvalitetu rada CPF-a. Zahvalni smo za svaki konstruktivni komentar i prijedlog uz koji se naš rad prilagođava potrebama i trendovima struke.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Farmacija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Farmaceutsko-biokemijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Belec, Dora; Brajković, Andrea; Dobranić, Maja; Mucalo, Iva; Ortner Hadžiabdić, Maja
Sedmi Uvodni tečaj za nove mentore na stručnom osposobljavanju studenata // Farmaceutski glasnik, 79 (2023), 3-4; 204-208 (nije recenziran, članak, ostalo)
Belec, D., Brajković, A., Dobranić, M., Mucalo, I. & Ortner Hadžiabdić, M. (2023) Sedmi Uvodni tečaj za nove mentore na stručnom osposobljavanju studenata. Farmaceutski glasnik, 79 (3-4), 204-208.
@article{article, author = {Belec, Dora and Brajkovi\'{c}, Andrea and Dobrani\'{c}, Maja and Mucalo, Iva and Ortner Had\v{z}iabdi\'{c}, Maja}, year = {2023}, pages = {204-208}, keywords = {stru\v{c}no osposobljavanje za ljekarnike, mentori}, journal = {Farmaceutski glasnik}, volume = {79}, number = {3-4}, issn = {0014-8202}, title = {Sedmi Uvodni te\v{c}aj za nove mentore na stru\v{c}nom osposobljavanju studenata}, keyword = {stru\v{c}no osposobljavanje za ljekarnike, mentori} }
@article{article, author = {Belec, Dora and Brajkovi\'{c}, Andrea and Dobrani\'{c}, Maja and Mucalo, Iva and Ortner Had\v{z}iabdi\'{c}, Maja}, year = {2023}, pages = {204-208}, keywords = {professional training for pharmacists, mentors}, journal = {Farmaceutski glasnik}, volume = {79}, number = {3-4}, issn = {0014-8202}, title = {Seventh Introductory Course for new mentors on the professional training of students}, keyword = {professional training for pharmacists, mentors} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font