Pregled bibliografske jedinice broj: 1272398
Utjecaj animiranih filmova na psihosocijalni razvoj djece iz perspektive roditelja
Utjecaj animiranih filmova na psihosocijalni razvoj djece iz perspektive roditelja, 2021., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1272398 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj animiranih filmova na psihosocijalni razvoj
djece iz perspektive roditelja
(The impact of animated movies on the psychosocial
development of children from the perspective of
parents)
Autori
Ivok, Paula
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
11.10
Godina
2021
Stranica
66
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
djeca ; medijski sadržaji ; animirani filmovi ; psihološki razvoj djece ; roditelji
(children ; media content ; animated films ; psychological development of children ; parents)
Sažetak
U ovome radu bit će provedeno istraživanje iz područja psiholoških aspekata masovne komunikacije, sa osvrtom na animirane filmove i njihov utjecaj na psihosocijalni razvoj djece iz roditeljske perspektive. Glavni problem koji je potaknuo na ovo istraživanje jest prekomjerno izlaganje djece animiranim filmovima. Izvor navedenog problema su roditelji koji nisu svjesni štetnosti koju ekrani stvaraju na psihosocijalno zdravlje njihove djece. Prema istraživanju Hrabrog telefona i Poliklinike za zaštitu djece grada Zagreba 2016. i 2017. godine koje je provedeno o tome koliko su predškolska djeca izložena malim ekranima, rezultati su pokazali kako 79 % djece mlađe od dvije godine gleda animirane filmove, iako su preporuke stručnjaka da u toj dobi djeca ne bi smjela biti izložena ekranima. S obzirom na prethodno navedene zaključke, ciljevi ovog istraživanja su: ispitati svjesnost roditelja o utjecaju animiranih filmova na djecu, istražiti postojanje pravila konzumacije animiranih filmova u obitelji, provjeriti oslanjaju li se u odabiru medijskih sadržaja i animiranih filmova roditelji na savjete stručnjaka. Istraživanje će biti primarno, putem online anketiranja roditelja svih dobnih skupina koji imaju djecu od mlađe predškolske dobi do devete godine starosti. Anketiranje će biti provedeno s osamdeset roditelja kako bi se dobili rezultati vezani uz njihova stajališta o utjecaju animiranih filmova na psihosocijalni razvoj djece. Kombinirat će se pitanja zatvorenog tipa, te ocjenjivanje prema Likertovoj skali o slaganju ili ne slaganju sa određenim stavovima vezanima uz animirane filmove koje prate njihova djeca. Nakon dobivenih rezultata anketnog upitnika bit će vidljivo je li se stav, mišljenje i svijest roditelja promijenio, tj. jesu li svjesniji štetnosti animiranih filmova na zdravlje djece i u kojoj mjeri, manjoj ili većoj u odnosu na prethodno navedeno istraživanje iz 2016. i 2017. godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti