Pregled bibliografske jedinice broj: 1272394
Vrijednost komunikacije u esportu – komunikacija virtualnih timova
Vrijednost komunikacije u esportu – komunikacija virtualnih timova, 2021., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1272394 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijednost komunikacije u esportu – komunikacija
virtualnih timova
(The value of communication in Esport - communication
of virtual teams)
Autori
Prevarek, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
11.10
Godina
2021
Stranica
82
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
esport ; komunikacija ; psihološki učinci ; timski rad ; vođa
(esport ; communication ; psychological effects ; teamwork ; leader)
Sažetak
Esport je grana industrije zabave koja je u eksponencijalnom rastu te svake godine privlači sve više igrača, fanova i pratitelja. Esport podrazumijeva natjecanje u igranju video igara te se može odvijati na jednoj ozbiljnijoj, profesionalnoj razini kao i na ležernoj razini u krugu prijatelja i / ili iz zabave. Popularnost današnjih igri, odnosno disciplina u esportu ovisi o raznim pokazateljima kao što su veličine natjecateljskih turnira, nagradni fondovi, gledanost video prijenosa natjecanja i drugo. Najpopularnije igre današnjice u ovom kontekstu su CS: GO, League of Legends i Dota2, koje zauzimaju različite pozicije na ljestvicama ovisno o tome koji pokazatelj se promatra. Video igrama, zbog određenih negativnih učinaka koji postaju značajniji s povećanjem broja sati igranja, treba pristupiti s oprezom. Pozitivne strane utroška slobodnog vremena u esportske discipline mogu se očitovati u kontekstu razvoja raznih vještina igrača. Najznačajnija kategorija vještina, na koju igrači trebaju razvijati su komunikacijske vještine. O komunikaciji u timu uvelike može ovisiti sam ishod igre zbog čega je važno da su igrači svjesni načela i elemenata komunikacije, ali i značaja potrebe za jednom osobom u timu koja će, između ostaloga, biti idealan posrednik informacija, odnosno vješti komunikator. Rezultati istraživanja provedenog pomoću online anketnog obrasca u razdoblju od 10. do 17. rujna 2021. godine, na uzorku od 126 igrača igre League of Legends: Summoner's Rift čije se prebivalište nalazi na teritoriju Republike Hrvatske, pokazali su kako je većina ispitanika svjesna značaja komunikacije za vrijeme igre, odnosno da je komunikacija vrlo važan element koji može direktno utjecati na ishod igre.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti