Pregled bibliografske jedinice broj: 1272385
Uloga stereotipa u oblikovanju imidža naroda i država
Uloga stereotipa u oblikovanju imidža naroda i država, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1272385 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga stereotipa u oblikovanju imidža naroda i
država
(The role of stereotypes in shaping the image of
peoples and states)
Autori
Raspudić, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
11.10
Godina
2021
Stranica
33
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
percepcija ; stereotipi ; imidž ; stereotipizacija ; turistička zemlja ; mediji
(perception ; stereotypes ; image ; stereotyping ; tourist country ; media)
Sažetak
U svakodnevnom govoru mnogi ljudi poistovjećuju imidž s pojmom percepcija. Percepcija daje mogućnost stjecanja podataka o bitnim sastavnicama okolnih predmeta, pojava, o njihovom prostornom te vremenskom smještaju. Suprotno tome, imidž predstavlja sliku, osjećaj ili asocijaciju koju osoba stvori u glavi prilikom kontakta s nekim subjektom ili objektom. Na kreiranje imidža utječu stereotipi koji su dio svakodnevne komunikacije. Pojedini su postavljeni od davnih vremena s obzirom na događaje koji su se odvijali u određenim dijelovima svijeta u prošlosti. Zahvaljujući globalizaciji i tehnološkom napretku, mediji su sve rašireniji te se njihov utjecaj povećava. Stereotipi igraju veliku ulogu u oblikovanju imidža naroda i država. Obično se stereotipi javljaju u negativnim konotacijama, ali ne može se ne spomenuti i pozitivna strana stereotipizacije. Prema njoj, Hrvatska je u svijetu poznata kao lijepa turistička zemlja bogata prelijepim otocima, kulturnom baštinom, prirodnim ljepotama, odličnom gastronomijom i sl. Lijepa riječ koja se prenosi između turista Hrvatskoj ne donosi samo pozitivan imidž nego i profit. Na kreiranje imidža jako puno utječu mediji, sport i političke prilike. Hrvatska je nakon turizma u svijetu poznata i po sportu. U nekoliko navrata je ostvarila odlične uspjehe na izrazito velikim i globalno popraćenim sportskim natjecanjima. Ljudi u svijetu Hrvatsku prepoznaju po poznatim imenima naših vrhunskih sportaša. Pojedina istraživanja su pokazala kako Hrvatska ima daleko pozitivniji imidž nego što to smatraju analitičari i građani. Ono što je jako bitno je da naši susjedi Hrvatsku smatraju pozitivnom. Najpozitivniji imidž hrvatska uživa u Makedoniji. Očekivano, s obzirom na ratna zbivanja, hrvatska najnegativniji imidž ima u Srbiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti