Pregled bibliografske jedinice broj: 1272348
Odnos optimizma, pesimizma i zadovoljstva studijem budućih pedagoških djelatnika
Odnos optimizma, pesimizma i zadovoljstva studijem budućih pedagoških djelatnika // Sažetci izlaganja znanstvenih radova, stručnih radova, postera i sažetak radionice
Split, Hrvatska, 2023. str. 10-10 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1272348 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos optimizma, pesimizma i zadovoljstva studijem
budućih pedagoških djelatnika
(The Relationship between Optimism, Pessimism and
Satisfaction with Future Educational Workers Study
Programs)
Autori
Jukić, Tonća ; Kostović-Vranješ, Vesna ; Ćavar, Sani
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažetci izlaganja znanstvenih radova, stručnih radova, postera i sažetak radionice
/ - , 2023, 10-10
Skup
13. dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 16.05.2023. - 17.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
akademski uspjeh, kvaliteta, očekivanja, studenti
(academic success, expectations, quality, students)
Sažetak
Optimizam se smatra važnom karakteristikom pedagoških djelatnika koja pridonosi ne samo njihovoj osobnoj i profesionalnoj dobrobiti, nego i subjektivnoj dobrobiti djece s kojom rade. Prethodna istraživanja pokazuju povezanost optimizma i angažiranosti pojedinca u procesu studiranja te angažiranosti i akademskog uspjeha studenata. Ujedno pokazuju da je zadovoljstvo studijem jedan od čimbenika važnih za akademski uspjeh i kvalitetu studija. Cilj ovog istraživanja bio je stoga utvrditi odnos pesimizma, optimizma i zadovoljstva studijem budućih pedagoških djelatnika. U istraživanju je sudjelovao 231 student na Filozofskom fakultetu u Splitu. Na Skali optimizma – pesimizma (Penezić, 2008) utvrđene su osrednje razine obaju konstrukata, a usporedbom ukupnih rezultata je utvrđeno da su se optimističnijima procijenili budući učitelji i studenti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja od budućih pedagoga i studenata ostalih dvopredmetnih nastavničkih studija. Nisu utvrđene razlike u optimizmu i pesimizmu studenata s obzirom na razinu studija ni u zadovoljstvu studijem s obzirom na odabir studija, a nije utvrđena ni povezanost između optimizma i zadovoljstva studijem. Rezultati su, međutim, pokazali da je zadovoljstvo studijem negativno povezano s pesimizmom i godinom studija, a pozitivno povezano s akademskim uspjehom studenata i učestalošću prisutnosti studenata na nastavi, pri čemu i među potonjima također postoji pozitivna povezanost. O dobivenim rezultatima raspravlja se s motrišta važnosti stvaranja uvjeta povoljnih za jačanje optimizma studenata i osiguranje kvalitete u visokom obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2020-18 - Pedagogija, sport i kreativnost (Jukić, Tonća, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu