Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1272348

Odnos optimizma, pesimizma i zadovoljstva studijem budućih pedagoških djelatnika


Jukić, Tonća; Kostović-Vranješ, Vesna; Ćavar, Sani
Odnos optimizma, pesimizma i zadovoljstva studijem budućih pedagoških djelatnika // Sažetci izlaganja znanstvenih radova, stručnih radova, postera i sažetak radionice
Split, Hrvatska, 2023. str. 10-10 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1272348 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos optimizma, pesimizma i zadovoljstva studijem budućih pedagoških djelatnika
(The Relationship between Optimism, Pessimism and Satisfaction with Future Educational Workers Study Programs)

Autori
Jukić, Tonća ; Kostović-Vranješ, Vesna ; Ćavar, Sani

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Sažetci izlaganja znanstvenih radova, stručnih radova, postera i sažetak radionice / - , 2023, 10-10

Skup
13. dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 16.05.2023. - 17.05.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
akademski uspjeh, kvaliteta, očekivanja, studenti
(academic success, expectations, quality, students)

Sažetak
Optimizam se smatra važnom karakteristikom pedagoških djelatnika koja pridonosi ne samo njihovoj osobnoj i profesionalnoj dobrobiti, nego i subjektivnoj dobrobiti djece s kojom rade. Prethodna istraživanja pokazuju povezanost optimizma i angažiranosti pojedinca u procesu studiranja te angažiranosti i akademskog uspjeha studenata. Ujedno pokazuju da je zadovoljstvo studijem jedan od čimbenika važnih za akademski uspjeh i kvalitetu studija. Cilj ovog istraživanja bio je stoga utvrditi odnos pesimizma, optimizma i zadovoljstva studijem budućih pedagoških djelatnika. U istraživanju je sudjelovao 231 student na Filozofskom fakultetu u Splitu. Na Skali optimizma – pesimizma (Penezić, 2008) utvrđene su osrednje razine obaju konstrukata, a usporedbom ukupnih rezultata je utvrđeno da su se optimističnijima procijenili budući učitelji i studenti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja od budućih pedagoga i studenata ostalih dvopredmetnih nastavničkih studija. Nisu utvrđene razlike u optimizmu i pesimizmu studenata s obzirom na razinu studija ni u zadovoljstvu studijem s obzirom na odabir studija, a nije utvrđena ni povezanost između optimizma i zadovoljstva studijem. Rezultati su, međutim, pokazali da je zadovoljstvo studijem negativno povezano s pesimizmom i godinom studija, a pozitivno povezano s akademskim uspjehom studenata i učestalošću prisutnosti studenata na nastavi, pri čemu i među potonjima također postoji pozitivna povezanost. O dobivenim rezultatima raspravlja se s motrišta važnosti stvaranja uvjeta povoljnih za jačanje optimizma studenata i osiguranje kvalitete u visokom obrazovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-FFST-INST-2020-18 - Pedagogija, sport i kreativnost (Jukić, Tonća, VLASTITA-SREDSTVA - Institucijski projekt) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Vesna Kostović-Vranješ (autor)

Avatar Url Sani Ćavar (autor)

Avatar Url Tonća Jukić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jukić, Tonća; Kostović-Vranješ, Vesna; Ćavar, Sani
Odnos optimizma, pesimizma i zadovoljstva studijem budućih pedagoških djelatnika // Sažetci izlaganja znanstvenih radova, stručnih radova, postera i sažetak radionice
Split, Hrvatska, 2023. str. 10-10 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Jukić, T., Kostović-Vranješ, V. & Ćavar, S. (2023) Odnos optimizma, pesimizma i zadovoljstva studijem budućih pedagoških djelatnika. U: Sažetci izlaganja znanstvenih radova, stručnih radova, postera i sažetak radionice.
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a and Kostovi\'{c}-Vranje\v{s}, Vesna and \'{C}avar, Sani}, year = {2023}, pages = {10-10}, keywords = {akademski uspjeh, kvaliteta, o\v{c}ekivanja, studenti}, title = {Odnos optimizma, pesimizma i zadovoljstva studijem budu\'{c}ih pedago\v{s}kih djelatnika}, keyword = {akademski uspjeh, kvaliteta, o\v{c}ekivanja, studenti}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a and Kostovi\'{c}-Vranje\v{s}, Vesna and \'{C}avar, Sani}, year = {2023}, pages = {10-10}, keywords = {academic success, expectations, quality, students}, title = {The Relationship between Optimism, Pessimism and Satisfaction with Future Educational Workers Study Programs}, keyword = {academic success, expectations, quality, students}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font