Pregled bibliografske jedinice broj: 1272333
Suradnja psihologije religije i pastoralne psihologije u evangelizacijsko-katehetskom procesu
Suradnja psihologije religije i pastoralne psihologije u evangelizacijsko-katehetskom procesu // NOVI DIREKTORIJ ZA KATEHEZU Izazov katehezi i pastoralu dana / Marijana Mohorić Mario Oscar Llanos (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 217-236
CROSBI ID: 1272333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradnja psihologije religije i pastoralne
psihologije
u evangelizacijsko-katehetskom procesu
(COLLABORATION BETWEEN PSYCHOLOGY OF RELIGION AND
PASTORAL PSYCHOLOGY IN THE EVANGELIZATION-
CATECHETICAL PROCESS)
Autori
Antun Volenik
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
NOVI DIREKTORIJ ZA KATEHEZU Izazov katehezi i pastoralu dana
Urednik/ci
Marijana Mohorić Mario Oscar Llanos
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2023
Raspon stranica
217-236
ISBN
978-953-331-400-6
Ključne riječi
pastoralna psihologija ; psihologija religije ; teorija E. Eriksona ; teorija o stupnjevima vjere ; razvojna psihologija ; katehetski proces.
(Pastoral psychology ; Psychology of religion ; E. Erikson's theory ; Theory of stages of faith ; Developmental psychology ; Catechetical process.)
Sažetak
Novi Direktorij za katehezu, kao i koncilski i postkoncilski dokumenti koji dotiču katehezu prije njega, naglašava da je u katehetski proces potrebno uključiti društvene znanosti s naglaskom na pedagogiju i psihologiju. Članak prikazuje kako psihologija religije (kao dio psihologije koja pripada društvenim znanostima) i pastoralne psihologija (kao dio teologije, to jest humanističkih znanosti) mogu surađivati i koja su to konkretna područja pod vidikom katehetske i pastoralne misije Crkve. Osobito se daje naglasak na razvojnu psihologiju gdje već postoje mnoga istraživanja i teoretske postavke o razvojnoj teoriji vjere koja se uglavnom oslanja na Piagetova i Kohlbergerova istraživanja te u pastoralnoj psihologiji prihvaćenoj teoriji o stupnjevima vjere J. W. Fowlera. Budući da novi Direktorij za katehezu naglašava cjeloživotni pristup evangelizacijskom procesu čijega je kateheza dio, istraživanje obuhvaća i psihosocijalnu teoriju E. Eriksona kao i teoretske postavke G. Alporta o intrinzičnoj i ekstrinzičnoj religioznosti te njezin noviji dodatak – tragajuća (quest) religioznost. Drugi dio članka uključuje dva prikaza studije slučaja. Prikazan je psihoterapijski rad s dvjema osobama, vjeroučiteljima. Radi se o integrativnoj terapiji psihodinamskog tipa te se metodološki studije slučaja oslanjaju na klasične metode psihodinamske terapije. Rezultati ukazuju na važnost i dostupnost rada na mentalnom zdravlju djelatnika u katehizaciji u suradnji s vlastitim rastom u vjeri.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Psihologija, Teologija