Pregled bibliografske jedinice broj: 1272284
Uloga persuazije u marketinškoj komunikaciji: studija slučaja INA Loyalty programa
Uloga persuazije u marketinškoj komunikaciji: studija slučaja INA Loyalty programa, 2021., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1272284 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga persuazije u marketinškoj komunikaciji:
studija slučaja INA Loyalty programa
(The role of persuasion in marketing communication:
case study of INA Loyalty programme)
Autori
Brčić, Tajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
29.07
Godina
2021
Stranica
48
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
persuazija ; marketinška komunikacija ; stavovi ; motivacija ; INA d.d. ; INA Loyalty program
(persuasion, marketing communication ; attitudes ; motivation ; INA d.d. ; INA Loyalty program)
Sažetak
Uloga persuazije za marketinške stručnjake od velike je važnosti s obzirom na to kako su u mogućnosti promijeniti već stvorene predodžbe o proizvodima i uslugama svojih klijenata. Marketinški stručnjaci gotovo se svakodnevno koriste persuazijom koristeći psihološke metode u svrhu manipulacije klijenata i njihovih stavova i razmišljanja o određenom proizvodu. Ovaj rad temelji se na istraživanju iz proučene literature o persuaziji u marketinškoj komunikaciji. U poglavlju marketinška komunikacija obrađeni su oblici marketinške komunikacije i marketinški splet. U persuaziji u interpersonalnoj komunikaciji opisuje se primjena persuazije kao povezanost emocija prilikom korištenja persuazije. Prilikom korištenja persuazije u marketinškoj komunikaciji bitno je znati stavove i motivaciju potrošača, odnosno ciljanog segmenta tržišta kako bi se koristila pravilna tehnika. Spomenuti su i preduvjeti za uspješnu persuaziju, kao i sama kritika marketinga prilikom korištenja takve tehnike. Kao primjeri učinkovite marketinške persuazije spomenuta su dva poznata brenda: Coca- Cola i Nike te su navedeni neki od njihovih najpoznatijih persuazivnih marketinških kampanja. Coca-Cola svojim je marketinškim kampanjama koristila utjecaj na emocije svojih potrošača ciljajući na prijateljstvo, sreću, ljubav i obitelj ovisno o godišnjem dobu i prilici. Nike koristi persuaziju kojom povezuje vrhunske sportaše sa svojim proizvodima uz inspirativne poruke. Studija slučaja izrađena je na primjeru poduzeća INA d.d. koja je lansirala svoj program INA Loyalty te su prikazane specifičnosti same aplikacije. INA Loyalty aplikacija lansirana je s ciljem zadržavanja postojećih kupaca uz privlačenje novih, porast učestalosti dolazaka kupaca i njihove košarice te stvaranje slike o navikama i potrebama potrošača. Boljim poznavanjem i uvidom u ponašanje potrošača, tvrtke, pa tako i INA d.d., u mogućnosti su utjecati na potrošačevo donošenje odluke o kupovini, odnosno na njegov izbor te time rezultirati povećanjem prodaje i stvaranjem prihoda. Programi nagrađivanja korisnika poput INA Loyalty programa stvaraju dodatnu vrijednost za potrošače što će se pozitivno odraziti na njihovu percepciju o samoj tvrtki.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti