Pregled bibliografske jedinice broj: 1272281
Komunikacija s ranjivim skupinama u društvu
Komunikacija s ranjivim skupinama u društvu, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1272281 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija s ranjivim skupinama u društvu
(Communication with vulnerable groups in society)
Autori
Prugovečki, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
23.07
Godina
2021
Stranica
39
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
inkluzija ; komunikacija ; ranjive skupine ; oglašavanje ; etika
(inclusion ; communication ; vulnerable groups ; advertising ; ethics)
Sažetak
Komunikacija predstavlja temeljni oblik veze u društvu, privatno i poslovno. U znanstvenim se okvirima tema komunikacije obrađuje u gotovo svim područjima, od ekonomije, sociologije, prava pa do zdravstva. Poseban segment proučavanja komunikacije odnosi se na komunikaciju prema ranjivim skupinama u društvu. Cilj je rada, na temelju stručne i znanstvene literature i dosadašnjih istraživanja, sistematizirati znanja o komunikaciji, socijalnoj i komunikacijskoj inkluziji, kao i marketinškoj komunikaciji prema ranjivim skupinama u društvu. Pregledom literature vidljivo je kako ne postoji univerzalna niti uobičajena definicija ranjivosti, no, sve definicije ranjivost povezuju s rizikom marginalizacije. Ranjive osobe pokazuju slabost, krhkost i nemogućnost oporavka od neočekivanih stvarnih, ali i potencijalnijih problema. Bez obzira na to pripada li pojedinac nekoj ranjivoj skupini ili ne, on je individualac sa svojim potrebama i vrijednostima. Vrijednosti se odnose na stabilne životne ciljeve koje ljudi imaju, odražavajući ono što im je najvažnije. Važan segment u razumijevanju inkluzije pojedinaca su i njihove potrebe. Inkluzivna komunikacija pristup je komunikaciji koji omogućuje uključivanje što većeg broja ljudi, a za bolje razumijevanje komunikacijske inkluzije potrebno je poznavanje pretpostavki komunikacije sa svakom od kategorija ranjivih skupina. Radom su obuhvaćene ranjive skupine: djecu i mlade, starije osobe, siromašne osobe, nedovoljno educirane osobe, osobe s invaliditetom te migrante i izbjeglice. Oglašavanje ima ulogu pružanja informacija o proizvodu, te namjeni i načinu korištenja proizvoda, jačanju prepoznatljivosti proizvoda, ali i ulogu pružanja informacija o poduzeću. No, marketing ponekad stvara kontroverzu i zabrinutost. Najveća kritika obično uključuje ciljanje ranjivih ili ugroženih potrošača s kontroverznim ili potencijalno štetnim proizvodima. Jedan od ključnih zadataka proučavanja i primjene etike u oglašavanju i marketinškoj komunikaciji je da se osigura zaštita ranjivih skupina društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti