Pregled bibliografske jedinice broj: 1272250
Utjecaj petomjesečnog sportskog programa na kinantropološki status djece predškolske dobi
Utjecaj petomjesečnog sportskog programa na kinantropološki status djece predškolske dobi, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1272250 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj petomjesečnog sportskog programa na kinantropološki status djece predškolske dobi
(Influence on the five-month sports program on kinanthropological status of children)
Autori
Perčić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
14.07
Godina
2021
Stranica
55
Mentor
Alić, Jelena
Ključne riječi
kineziološki program, motoričke sposobnosti, predškolska dob, rast i razvoj, vrtić
(kinesiology program, motor abilities, preschool age, growth and development, kindergarten)
Sažetak
Redovite sportske aktivnosti imaju brojne blagotvorne čimbenike na kognitivne i tjelesne sposobnosti djece. Najvaţnije je provoditi rekreativnu naviku u ranoj dobi djece koja bi pomogla u postizanju radnih navika i discipline. Učenje motoričkih vještina u predškolskoj dobi dogaĎa se istovremeno ili kroz svakodnevne interakcije s djecom i odgojiteljima. Tijekom predškolske godine rast mišićno-koštanog i ţivčanog sustava presudno je razdoblje u kojem odgojitelji moraju djecu usmjeravati na ispravan način tjelesnog odgoja koji su preduvjeti za cjelovit i ispravan rast djece. Dobro je poznato da djeca koja su više uključena u tjelesne aktivnosti imaju bolje socijalne vještine, bolje se nose sa stresom i zadacima koji su im postavljeni. U 21. stoljeću stres je četvrti vodeći faktor rizika za smrt u svijetu. Uzimajući tu činjenicu u obzir, predškolske bi ustanove trebale biti meĎu prvima koje promiču tjelesnu aktivnost. Kineziološkim aktivnostima djeca ispunjavaju najvaţniju potrebu, a to je nedostatak socijalne povezanosti s drugom djecom. Uvodni dio ovog rada bavi se antropološkim karakteristikama i motoričkim sposobnostima djece rane i predškolske dobi. Rad takoĎer sadrţi pregled dosadašnjih istraţivanja o učincima kinezioloških programa na djecu. Cilj ovog rada je usporedbom dviju skupina (kontrolne i eksperimentalne) utvrditi utjecaj petomjesečnog kineziološkog programa na kinantropološki status djece. Obje skupine djece koja sudjeluju u ovom istraţivanju pohaĎaju privatni vrtić Čarobni Pianino u Splitu, Hrvatska. U jednoj se skupini tijekom jutarnjeg desetosatnog programa dva puta tjedno s kineziologom provodio integrirani sportski program, a u drugoj popodnevnoj redoviti edukativni petosatni program. Istraţivanje nije potvrdilo statistički značajne razlike nakon provedbe kineziološkog programa u korist eksperimentalne skupine. PronaĎen je pozitivan pomak u izmjerenim varijablama kinantropološkog statusa djece i u eksperimentalnoj i u kontrolnoj skupini. Djeca iz eksperimentalne skupine takoĎer su pokazala napredak, posebno u pogledu njihove fleksibilnosti. Pri planiranju kinezioloških programa treba uzeti u obzir intenzivniji program duljeg trajanja kako bi se postigle transformacije kinantropološkog statusa djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija