Pregled bibliografske jedinice broj: 1272235
Povezanost vanjskih ograničavajućih čimbenika i kvalitete nastavnog sata Tjelesne i zdravstvene kulture u nižim razredima osnovne škole na području Splitsko-dalmatinske i Šibensko-kninske županije
Povezanost vanjskih ograničavajućih čimbenika i kvalitete nastavnog sata Tjelesne i zdravstvene kulture u nižim razredima osnovne škole na području Splitsko-dalmatinske i Šibensko-kninske županije, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1272235 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost vanjskih ograničavajućih čimbenika i kvalitete nastavnog sata Tjelesne i zdravstvene kulture u nižim razredima osnovne škole na području Splitsko-dalmatinske i Šibensko-kninske županije
(Correlation between external limiting factors and the quality of the Physical Education class in the lower grades of primary school in Splitsko-Dalmatinska and Šibensko-Kninska Tribal State)
Autori
Tadić, Antonia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
27.09
Godina
2021
Stranica
74
Mentor
Alić, Jelena
Ključne riječi
jelesna i zdravstvena kultura, vanjski ograničavajući čimbenici, primarno obrazovanje, učitelji
(Physical education, external limiting factors, primary education, teachers)
Sažetak
Tema ovog diplomskog rada su vanjski ograničavajući čimbenici u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture. Zadaća Tjelesne i zdravstvene kulture prvenstveno se ogleda u povoljnom utjecaju na morfološke, motoričke i funkcionalne sposobnosti učenika kao i kognitivne i konativne dimenzije. Upravo zbog navedenog, sat Tjelesne i zdravstvene kulture treba biti pomno organiziran i proveden. Cilj ovog rada je istražiti vanjske ograničavajuće čimbenike i kvalitetu nastave Tjelesne i zdravstvene kulture na uzorku od 70 učitelja razredne nastave s područja Splitsko-dalmatinske i Šibensko-kninske županije putem anonimnog upitnika koji se sastojao od 23 varijable. Temeljem dobivenih rezultata možemo zaključiti kako učiteljima od svih vanjskih ograničavajućih čimbenika najveći izazov predstavljaju oni materijalne prirode. Iako materijalni uvjeti rada na području dviju spomenutih županija i nisu tako loši, ipak su potrebna određena ulaganja, posebice kada govorimo o raznim tehničkim sredstvima i pomagalima kao i spravama. Temeljni problem se ogleda u nedostupnosti školskih dvorana bez kojih je nemoguće provesti određene sadržaje nastave Tjelesne i zdravstvene kulture propisane Kurikulumom. Rezultatima je utvrđena razlika u stavovima vezanim za ograničavajuće čimbenike između učitelja s manje i više radnog iskustva. Statistički značajne razlike utvrđene su za stav prema kojem učitelji s više radnog iskustva smatraju kako im prisutnost ograničavajućih čimbenika zahtjeva uz redovito, dodatno vrijeme i napor prilikom pripremanja za nastavni sat Tjelesne i zdravstvene kulture u odnosu na učitelje s manje radnog iskustva. Osim spomenutog, vidljivo je kako postoje statistički značajne razlike u procjeni ograničavajućih čimbenika između mlađih i starijih učitelja. Mlađi učitelji smatraju kako ih nedostatak materijalnih uvjeta u većoj mjeri ograničava prilikom planiranja i provođenja nastave Tjelesne i zdravstvene kulture u odnosu na starije učitelje te zbog toga često moraju primjenjivati zahtjevnije metodičke organizacijske oblike rada i ulagati dodatni trud.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija