Pregled bibliografske jedinice broj: 1272196
Metodika poučavanja elemenata ritmičke gimnastike u osnovnoj školi
Metodika poučavanja elemenata ritmičke gimnastike u osnovnoj školi, 2023., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1272196 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodika poučavanja elemenata ritmičke gimnastike u osnovnoj školi
(Teaching methods of elements in rhythmic gymnastics in elementary school)
Autori
Vdović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
28.02
Godina
2023
Stranica
71
Mentor
Alić, Jelena
Ključne riječi
Ritmička gimnastika, rekvizit, glazba, poučavanje pokreta
(Rhythmic gymnastics, props, music, teaching methods)
Sažetak
Ritmička gimnastika je sport koji objedinjuje aspekte umjetnosti poput plesa i baletatesporta kroz gimnastičke pokrete.To je sport koji stimulira razvoj komponenti tjelesne kondicije svih dijelova tijela, odnosno mišićne snage i izdržljivost.Bitno je naglasiti kako ritmička gimnastika spada u kategoriju individualnih sportova, stoga je tehnike u ritmičkoj gimnastici zahtijevno savladati. Kretanjau ritmičkoj gimnastici zahtijevaju dobre motoričke vještine koje su neophodne za usvajanje elemenata te usklađenost pokreta koji prati glazbu. Također, važno je zasebno raditi na razvoju tjelesne vještine i vještine s rekvizitima. Tijekom uvodno pripremog dijela sata organizira se priprema zaelemenata koje će gimnastičarka kasnije izvoditi tijekom korištenja rekvizita. Osnovni elementi u ritmičkoj gimnastici su: hodanje, trčanje, plesni koraci, skokovi ; zamasi, kruženja, valovita gibanja, osmice, preskoci i skokovi, okreti i piruete, elementi ravnoteže i akrobatike. Ritmička gimnastika je sport u kojemu koriste i rekviziti (vijača, obruč, lopta, čunjevi, traka). Vijača, obruč, lopta, čunjevi i traka su rekviziti ritmičke gimnastike. Tijekom uvježbavanjatijelo izvodi osnovne prirodne pokrete. Uz glazbu i graciozne pokrete tijela, vježbe s rekvizitima su ono što ritmičku gimnastiku čini posebnom jer doprinosi skladnom razvoju tijela te plijeni svojom ljepotom i atraktivnošću. Svaki rekvizit ima svoje specifičnosti i osobitosti u gibanjima koje se moraju savladati da bi se vježba mogla koreografirati prema zahtjevima Pravilnika ritmičke gimnastike.Kod pokazivanja pojedinih elemenata ili same vježbe trener/ica najprije treba objasniti svrhu i djelovanje vježbe( Krameršek 1952). Metodika poučavanja elemenata ritmičke gimnastike, uči u tri etape: 1. Etapa: „percepcija elementa, stvaranje predodžbe, učenje, otklanjanje pogrešaka, samostalno izvođenje“ (Wolf-Cvitak 2004:136), 2. Etapa: „mnogobrojna ponavljanja, utvrđivanje i usavršavanje motoričkog znanja, povećanje brzine i preciznosti izvođenja elementa sve do automatizacije“ (Wolf-Cvitak 2004:136), 3. Etapa: „nadograđivanje elemenata, izvođenje istog elementa u težnoj varijanti ili u kombinaciji s drugim elementima“ (Wolf-Cvitak 2004:136).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija, Plesna umjetnost i umjetnost pokreta