Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1272122

Razumijevanje i primjena procesa važnih za razvoj geometrijskog mišljenja


Antunović-Piton, Branka
Razumijevanje i primjena procesa važnih za razvoj geometrijskog mišljenja // Županijsko stručno vijeće učitelja razredne nastave Istarske županije
Buje, Hrvatska, 2023. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, stručni)


CROSBI ID: 1272122 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razumijevanje i primjena procesa važnih za razvoj geometrijskog mišljenja
(Understanding and application of processes necessary for the development of geometric thinking)

Autori
Antunović-Piton, Branka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni

Skup
Županijsko stručno vijeće učitelja razredne nastave Istarske županije

Mjesto i datum
Buje, Hrvatska, 03.05.2023

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
geometrijska figura, geometrijsko mišljenje, spoznavanje
(apprehension, geometrical figure, geometrical thinking)

Sažetak
Razumijevanje načina na koji učenici grade svoje mreže geometrijskih koncepata i procesa ima jednu od ključnih uloga u nastavi geometrije. Zašto učenici ne vide ono što učitelj vidi ili ono što bi htio da učenici vide? Što je geometrijska figura i što ona pokazuje, a što prikazuje? Upravo kroz ovo predavanje želimo dati odgovore, upoznati se s različitim vrstama procesa važnih pri 'čitanju' geometrijskih figura, od čistog perceptivnog prepoznavanja do matematičke obrade i razumijevanja. Kroz razne zadatke i nastavne aktivnosti, poseban naglasak stavlja se na operativno razumijevanje geometrijskih figura, odnosno znanja i vještine operiranja geometrijskim objektima kako bi se postigla i iskoristila njihova heuristička uloga u procesu rješavanja problema. Ukoliko operativno razumijevanje izostane te prevlada perceptivno razumijevanje, rješavanje problema obično se svodi na procjenu i/ili proceduralno izvršavanje te korištenje formula i danih alata bez korektnog matematičkog promišljanja. Postupnim i cjelovitim pristupom razvoju geometrijskog mišljenja u osnovnoj školi stvaraju se temelji koji vode ka kvalitetnijoj izgradnji mreže geometrijskih koncepata i procesa kod svakog učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Branka Antunović-Piton (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Antunović-Piton, Branka
Razumijevanje i primjena procesa važnih za razvoj geometrijskog mišljenja // Županijsko stručno vijeće učitelja razredne nastave Istarske županije
Buje, Hrvatska, 2023. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, stručni)
Antunović-Piton, B. (2023) Razumijevanje i primjena procesa važnih za razvoj geometrijskog mišljenja. U: Županijsko stručno vijeće učitelja razredne nastave Istarske županije.
@article{article, author = {Antunovi\'{c}-Piton, Branka}, year = {2023}, keywords = {geometrijska figura, geometrijsko mi\v{s}ljenje, spoznavanje}, title = {Razumijevanje i primjena procesa va\v{z}nih za razvoj geometrijskog mi\v{s}ljenja}, keyword = {geometrijska figura, geometrijsko mi\v{s}ljenje, spoznavanje}, publisherplace = {Buje, Hrvatska} }
@article{article, author = {Antunovi\'{c}-Piton, Branka}, year = {2023}, keywords = {apprehension, geometrical figure, geometrical thinking}, title = {Understanding and application of processes necessary for the development of geometric thinking}, keyword = {apprehension, geometrical figure, geometrical thinking}, publisherplace = {Buje, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font