Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1272094

Osposobljavanje za provođenje pripremne i dopunske nastave hrvatskoga jezika za inojezične učenike: izazovi i smjernice za budućnost


Božanić, Petra
Osposobljavanje za provođenje pripremne i dopunske nastave hrvatskoga jezika za inojezične učenike: izazovi i smjernice za budućnost // Međunarodna znanstvena konferencija 13. Dani osnovnih škola: Krug od znanosti do učionice
Split, Hrvatska, 2023. (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1272094 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osposobljavanje za provođenje pripremne i dopunske nastave hrvatskoga jezika za inojezične učenike: izazovi i smjernice za budućnost
(Educating for conducting preparatory courses in the Croatian language for foreign language students: challenges and guidelines for the future)

Autori
Božanić, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Međunarodna znanstvena konferencija 13. Dani osnovnih škola: Krug od znanosti do učionice

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 16.05.2023. - 17.05.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik ; pripremna nastava ; inkluzija ; inojezični učenik ; obrazovanje nastavnika
(Croatian as a foreign language ; foreign student ; inclusion ; preparatory courses ; teacher education)

Sažetak
Pripremna i dopunska nastava hrvatskoga jezika za inojezične učenike poseban je vid nastave hrvatskoga jezika, koji uključuje i posebne izvore, metode i sredstva poučavanja. Seobenim se valovima posljednjih godina u hrvatski osnovnoškolski i srednjoškolski sustav upisuje sve veći broj učenika koji ne znaju ili pak nedovoljno znaju hrvatski jezik za praćenje redovne nastave, što od nastavnika hrvatskoga jezika, ali i škola zahtijeva zadovoljavanje uvjeta za osiguranje pripremne i/ili dopunske nastave hrvatskoga jezika, a upravo je osposobljavanje za taj oblik poučavanja hrvatskoga jezika sekundaran u odnosu na poučavanje hrvatskoga kao materinskoga jezika, stoga su u praksi prisutni mnogi izazovi. Cilj je ovoga rada analizom odrednica krovnih dokumenata obrazovne politike za provođenje pripremne i dopunske nastave hrvatskoga kao inoga jezika, potom razinom zastupljenosti toga vida nastave hrvatskoga jezika na studijima kroatistike te prikazom postojećih udžbenika za poučavanje hrvatskoga jezika kao inoga steći uvid u razinu osposobljenosti nastavnika hrvatskoga jezika za suočavanje s izazovima pripremne i dopunske nastave, što će ponuditi smjernice za njezino oblikovanje u budućnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Petra Božanić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

sites.google.com

Citiraj ovu publikaciju:

Božanić, Petra
Osposobljavanje za provođenje pripremne i dopunske nastave hrvatskoga jezika za inojezične učenike: izazovi i smjernice za budućnost // Međunarodna znanstvena konferencija 13. Dani osnovnih škola: Krug od znanosti do učionice
Split, Hrvatska, 2023. (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Božanić, P. (2023) Osposobljavanje za provođenje pripremne i dopunske nastave hrvatskoga jezika za inojezične učenike: izazovi i smjernice za budućnost. U: Međunarodna znanstvena konferencija 13. Dani osnovnih škola: Krug od znanosti do učionice.
@article{article, author = {Bo\v{z}ani\'{c}, Petra}, year = {2023}, keywords = {hrvatski kao ini jezik, pripremna nastava, inkluzija, inojezi\v{c}ni u\v{c}enik, obrazovanje nastavnika}, title = {Osposobljavanje za provo\djenje pripremne i dopunske nastave hrvatskoga jezika za inojezi\v{c}ne u\v{c}enike: izazovi i smjernice za budu\'{c}nost}, keyword = {hrvatski kao ini jezik, pripremna nastava, inkluzija, inojezi\v{c}ni u\v{c}enik, obrazovanje nastavnika}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bo\v{z}ani\'{c}, Petra}, year = {2023}, keywords = {Croatian as a foreign language, foreign student, inclusion, preparatory courses, teacher education}, title = {Educating for conducting preparatory courses in the Croatian language for foreign language students: challenges and guidelines for the future}, keyword = {Croatian as a foreign language, foreign student, inclusion, preparatory courses, teacher education}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font