Pregled bibliografske jedinice broj: 1272094
Osposobljavanje za provođenje pripremne i dopunske nastave hrvatskoga jezika za inojezične učenike: izazovi i smjernice za budućnost
Osposobljavanje za provođenje pripremne i dopunske nastave hrvatskoga jezika za inojezične učenike: izazovi i smjernice za budućnost // Međunarodna znanstvena konferencija 13. Dani osnovnih škola: Krug od znanosti do učionice
Split, Hrvatska, 2023. (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1272094 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osposobljavanje za provođenje pripremne i
dopunske nastave hrvatskoga jezika za
inojezične učenike: izazovi i smjernice za
budućnost
(Educating for conducting preparatory
courses in the Croatian language for
foreign language students: challenges and
guidelines for the future)
Autori
Božanić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija 13. Dani osnovnih škola: Krug od znanosti do učionice
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 16.05.2023. - 17.05.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik ; pripremna nastava ; inkluzija ; inojezični učenik ; obrazovanje nastavnika
(Croatian as a foreign language ; foreign student ; inclusion ; preparatory courses ; teacher education)
Sažetak
Pripremna i dopunska nastava hrvatskoga jezika za inojezične učenike poseban je vid nastave hrvatskoga jezika, koji uključuje i posebne izvore, metode i sredstva poučavanja. Seobenim se valovima posljednjih godina u hrvatski osnovnoškolski i srednjoškolski sustav upisuje sve veći broj učenika koji ne znaju ili pak nedovoljno znaju hrvatski jezik za praćenje redovne nastave, što od nastavnika hrvatskoga jezika, ali i škola zahtijeva zadovoljavanje uvjeta za osiguranje pripremne i/ili dopunske nastave hrvatskoga jezika, a upravo je osposobljavanje za taj oblik poučavanja hrvatskoga jezika sekundaran u odnosu na poučavanje hrvatskoga kao materinskoga jezika, stoga su u praksi prisutni mnogi izazovi. Cilj je ovoga rada analizom odrednica krovnih dokumenata obrazovne politike za provođenje pripremne i dopunske nastave hrvatskoga kao inoga jezika, potom razinom zastupljenosti toga vida nastave hrvatskoga jezika na studijima kroatistike te prikazom postojećih udžbenika za poučavanje hrvatskoga jezika kao inoga steći uvid u razinu osposobljenosti nastavnika hrvatskoga jezika za suočavanje s izazovima pripremne i dopunske nastave, što će ponuditi smjernice za njezino oblikovanje u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski