Pregled bibliografske jedinice broj: 1272043
Uloga marketinške komunikacije u senzibiliziranju javnosti za potrebe gluhih osoba
Uloga marketinške komunikacije u senzibiliziranju javnosti za potrebe gluhih osoba, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1272043 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga marketinške komunikacije u senzibiliziranju
javnosti za potrebe gluhih osoba
(The role of marketing communication in public
sensitization for the purposes of deaf people)
Autori
Borić, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
05.10
Godina
2020
Stranica
29
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
marketinška komunikacija ; potrošači ; gluhe i nagluhe osobe ; tehnologija ; HT ; studija slučaja ; društveno odgovorno poslovanje
(marketing communication ; consumers ; deaf and people with hearing impairments ; technology, HT, case study ; socially responsible business)
Sažetak
S pojavom raznih novih tehnologija te načina pristupanja kolektivu s ciljem marketinških aktivnosti, danas je lakše nego ikada doprijeti do velikog broja potencijalnih kupaca. Za uspjeh na tržištu važno je razumjeti svog ciljnog potrošača i prilagoditi način obraćanja koji je svakom segmentu odabrane grupe razumljiv. U ovom radu obrađuju se teme vezane za marketinško komuniciranje s ciljem senzibiliziranja javnosti za potrebe gluhih i nagluhih osoba. U nastavku je definiran sam pojam gluhoće, ali i razne podkategorije oštećenja sluha. Zbog uloge znakovnog jezika u komunikaciji osoba s oštećenjima sluha istaknuta je važnost marketinške komunikacije i njenih ciljeva. Naglašena je i važnost marketinga za ponašanje potrošača kroz praktične primjere gdje je kroz povijest došlo do stvarnih promjena u društvu upravo na temelju trendova koji su naglašeni marketingom. Već spomenut razvoj tehnologije svakako utječe na životne promjene bez obzira na to radi li se o repetitivnim dnevnim radnjama ili o specifičnim iskustvima. Uzevši u obzir da je tehnologija našla široku primjenu u gotovo svakom segmentu modernog društva očekivano je olakšala život ljudima s oštećenjem sluha. S obzirom na nedovoljnu izloženost i educiranost, mnogi imaju brojne predrasude prema gluhima i nagluhima, što sa sobom donosi i razne nedaće primjerice u pronalasku posla, zastupljenosti u medijima ili vršnjačke izolacije zbog otežane komunikacije, što gluhe i nagluhe osobe svakako čini ranjivom skupinom podložnom diskriminaciji. Na temelju studije slučaja HT-ove uspješne kampanje gdje se ta stigma pokušava umanjiti, predstavljen je jedan kvalitetan način marketinškog komuniciranja koji svakako ima pozitivan pristup problemu, prenosi važnu poruku, te donosi brojne koristi ne samo HT- u kao korporaciji u kontekstu društveno odgovornog poslovanja, nego i kompletnom društvu. Prateći taj pozitivan primjer u radu su elaborirani mogući pravci i ideje o daljnjem razvoju marketinga u više svrhe. Cilj je ovoga rada pobliže prikazati ulogu marketinške komunikacije u senzibiliziranju gluhih osoba te razmotriti razne pristupe i prakse koje uključuju gluhe osobe u marketinški pristup te prilagođavanjem sadržaja omogućuju prijenos univerzalne poruke kojoj nije potreban audio element za procesuiranje i razumijevanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti