Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1272028

Značaj boja u komunikaciji: kulturološki, psihološki i marketinški aspekti


Žugaj, Ivana
Značaj boja u komunikaciji: kulturološki, psihološki i marketinški aspekti, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb


CROSBI ID: 1272028 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Značaj boja u komunikaciji: kulturološki, psihološki i marketinški aspekti
(The importance of colors in communication: cultural, psychological and marketing aspects)

Autori
Žugaj, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Mjesto
Zagreb

Datum
24.09

Godina
2020

Stranica
46

Mentor
Grmuša, Tanja

Ključne riječi
komunikacija ; interkulturalna komunikacija ; boje ; simboli ; kultura ; psihologija boja ; marketing ; vizualne komunikacije
(communication ; intercultural communication ; colors ; symbols ; culture ; color psychology ; marketing ; visual communication)

Sažetak
Značaj boje utjecao je na komunikaciju društva, kultura i pojedinca. Boja je oduvijek izazivala fascinaciju društva, a tijekom vremena razvija se uporište značaja boje koje dovodi do razvoja teorija i tumačenja utjecaja boje na čovjeka i znanost. Temelji svake kulture su jezik, religija, i tradicija te su važni u razumijevanju kulture. U interkulturalnoj komunikaciji bitno je usmjeriti pažnju na pravilno usmjeravanje poruke kada se boja plasira na strano tržište u obliku proizvoda ili usluge, tada je bitna simbolika i konotacija boje. Nadalje, simboli nas usmjeravaju i komuniciraju umjesto riječi, a razlikuju od kulture do kulture. Simbolika boje razlikuje se u kulturi prema naučenome znanju kulturalnih vrijednosti, te biološkim temeljima koji utječu na percepciju boje. Upravo vizualne komunikacije koje su dio neverbalne komunikacije, nastoje zaobići jezičnu barijeru komuniciranja kroz vizualni dojam, elementima slikom i bojom. Primjena boje prisutna je u svemu što nas okružuje, od prirode do svih segmenata života od samih početaka. One su značajne u našim životima radi asocijacije značaja, te utjecaja na nas dok hodamo ulicom i ugledamo simbol koji značenjem boja potiče apetit ili drugi koncept negativnog ili pozitivnog utjecaja. Utjecaj boje na čovjekovu percepciju objašnjava psihologija. Povezivanjem boje s emocijama stvara se pozitivna ili negativna percepcija boje, koja ovisi o iskustvu pojedinca i naučenim vrijednostima kulture pripadnika iste. Analizom značaja boje u komunikaciji, objašnjen je utjecaj na pojedinca i sklonost prema boji kroz kulturološki, psihološki i marketinški aspekt, te dominantnu kulturu i način na koji utječe na svijest za preferenciju boje. Utjecaj dominantne kulture integrirao se u sfere boje i tako prikazuje utjecaj trenda koji se slijedi kao popularno mišljenje kulture. Dok jedne kulture ne podliježu trendu i vrijednostima strane kulture kao na primjer Istočne zemlje, druge slijede i preuzimaju vrijednosti strane kulture i tako utječu na povezivanje boje asocijacijom kroz emocionalno iskustvo pojedinca tijekom vremena. Psihološki aspekt objašnjava i pokazuje da asocijativna mreža određuje značenje boje individualnim doživljajem kod pojedinca, te tako tvori sklonost ili odbojnost prema određenoj boji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poslovno veleučilište Zagreb

Profili:

Avatar Url Tanja Grmuša (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Žugaj, Ivana
Značaj boja u komunikaciji: kulturološki, psihološki i marketinški aspekti, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
Žugaj, I. (2020) 'Značaj boja u komunikaciji: kulturološki, psihološki i marketinški aspekti', diplomski rad, preddiplomski, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{Z}ugaj, Ivana}, year = {2020}, pages = {46}, keywords = {komunikacija, interkulturalna komunikacija, boje, simboli, kultura, psihologija boja, marketing, vizualne komunikacije}, title = {Zna\v{c}aj boja u komunikaciji: kulturolo\v{s}ki, psiholo\v{s}ki i marketin\v{s}ki aspekti}, keyword = {komunikacija, interkulturalna komunikacija, boje, simboli, kultura, psihologija boja, marketing, vizualne komunikacije}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{Z}ugaj, Ivana}, year = {2020}, pages = {46}, keywords = {communication, intercultural communication, colors, symbols, culture, color psychology, marketing, visual communication}, title = {The importance of colors in communication: cultural, psychological and marketing aspects}, keyword = {communication, intercultural communication, colors, symbols, culture, color psychology, marketing, visual communication}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font