Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1271775

Leksički pristup pri poučavanju azilanata hrvatskomu jeziku


Oštrić, Marija
Leksički pristup pri poučavanju azilanata hrvatskomu jeziku // Zadarski filološki dani 8 − Zbornik radova s Međunarodnog znanstvenog skupa Zadarski filološki dani 8, (2023), 8; 391-407 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1271775 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Leksički pristup pri poučavanju azilanata hrvatskomu jeziku
(The lexical approach during the asylum-seekers Croatian language teaching)

Autori
Oštrić, Marija

Izvornik
Zadarski filološki dani 8 − Zbornik radova s Međunarodnog znanstvenog skupa Zadarski filološki dani 8 (1846-4995) (2023), 8; 391-407

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
azilanti, leksički pristup, poučavanje inojezičnoga hrvatskog
(asylum-seekers, lexical approach, teaching Croatian as a foreign language)

Sažetak
Ovladavanje inim jezikom složen je proces, a na njegovu uspješnost utječe mnoštvo različitih čimbenika, jezičnih i nejezičnih. Azilanti i stranci pod supsidijarnom zaštitom posebno su osjetljiva skupina inojezičnih učenika kod koje osim uloge dobi, spola, motivacije i straha od učenja jezika na uspješnost pri ovladavanju jezikom mogu utjecati specifična stresna i traumatična iskustva, PTSP, akulturacijski stres (osjećaj nepripadanja novoj sredini), nepismenost u vlastitome jeziku, pripadnost različitoj jezičnoj porodici, nepoznavanje engleskoga jezika. Zbog tih će otežavajućih čimbenika ovladavanje inim jezikom biti dulje i teže u usporedbi s drugim skupinama polaznika, a poučavanje se ne smije temeljiti isključivo na gramatičkome pristupu. Program učenja hrvatskoga jezika, povijesti i kulture za azilante i strance pod supsidijarnom zaštitom radi uključivanja u hrvatsko društvo (NN 154/2014) štoviše propisuje da „gramatiku ne treba posebno poučavati niti inzistirati na gramatičkim pojmovima. Treba je, koliko je to moguće, neizravno poučavati za ostvarivanje prikladne komunikacije“, tj. „treba izbjegavati suvišnu uporabu metajezika i poticati učenike da uoče i zatim prepoznaju nove gramatičke strukture“ (NN 154/2014), pa je leksički pristup koji se temelji na gramatikaliziranome leksiku (engl. grammaticalized lexis), a ne na leksikaliziranoj gramatici (engl. lexicalised grammar), primjereniji u poučavanju u početnoj fazi učenja inojezičnoga hrvatskog. S obzirom na to da se jezik sastoji od blokova (engl. chunks) pozornost je na leksemima i leksičkim sklopovima u kontekstu. U ovome će se radu prikazati način poučavanja azilanata koji su pohađali uvodni dio tečaja hrvatskoga jezika u Centru za strane jezike Sveučilišta u Zadru (ukupno 70 sati nastave) s ciljem razvijanja sposobnosti pravilnoga izgovora, razumijevanja usmenih poruka, čitanja i razumijevanja kraćih tekstova, kao i sposobnosti primjene osnovnih pravopisnih pravila u pisanju riječi, rečenica i kraćih poruka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Marija Oštrić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Oštrić, Marija
Leksički pristup pri poučavanju azilanata hrvatskomu jeziku // Zadarski filološki dani 8 − Zbornik radova s Međunarodnog znanstvenog skupa Zadarski filološki dani 8, (2023), 8; 391-407 (domaća recenzija, članak, stručni)
Oštrić, M. (2023) Leksički pristup pri poučavanju azilanata hrvatskomu jeziku. Zadarski filološki dani 8 − Zbornik radova s Međunarodnog znanstvenog skupa Zadarski filološki dani 8, (8), 391-407.
@article{article, author = {O\v{s}tri\'{c}, Marija}, year = {2023}, pages = {391-407}, keywords = {azilanti, leksi\v{c}ki pristup, pou\v{c}avanje inojezi\v{c}noga hrvatskog}, journal = {Zadarski filolo\v{s}ki dani 8 − Zbornik radova s Me\djunarodnog znanstvenog skupa Zadarski filolo\v{s}ki dani 8}, number = {8}, issn = {1846-4995}, title = {Leksi\v{c}ki pristup pri pou\v{c}avanju azilanata hrvatskomu jeziku}, keyword = {azilanti, leksi\v{c}ki pristup, pou\v{c}avanje inojezi\v{c}noga hrvatskog} }
@article{article, author = {O\v{s}tri\'{c}, Marija}, year = {2023}, pages = {391-407}, keywords = {asylum-seekers, lexical approach, teaching Croatian as a foreign language}, journal = {Zadarski filolo\v{s}ki dani 8 − Zbornik radova s Me\djunarodnog znanstvenog skupa Zadarski filolo\v{s}ki dani 8}, number = {8}, issn = {1846-4995}, title = {The lexical approach during the asylum-seekers Croatian language teaching}, keyword = {asylum-seekers, lexical approach, teaching Croatian as a foreign language} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font