Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1271716

Implementacija međupredmetne teme Održivi razvoj korelacijom Biologije i Geografije


Pejdo, Ana; Gabrijela, Marin
Implementacija međupredmetne teme Održivi razvoj korelacijom Biologije i Geografije // 7. Dani Šime i Ante Starčevića, Globalne promjene u obrazovanju i očuvanju baštine - Knjiga sažetaka / Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denic (ur.).
Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 55-56 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1271716 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implementacija međupredmetne teme Održivi razvoj korelacijom Biologije i Geografije
(Implementation of the Cross-curricular Topic Sustainable Development Through Biology and Geography Correlation)

Autori
Pejdo, Ana ; Gabrijela, Marin

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
7. Dani Šime i Ante Starčevića, Globalne promjene u obrazovanju i očuvanju baštine - Knjiga sažetaka / Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denic - Gospić : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021, 55-56

Skup
7. Dani Šime i Ante Starčevića, Globalne promjene u obrazovanju i očuvanju baštine

Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 21.05.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
međupredmetna tema Održivi razvoj ; Biologija ; Geografija ; istraživački rad
(cross-curricular topic Sustainable development ; Biology ; Geography ; research work)

Sažetak
Premda je održivi razvoj kao koncept promjena prihvaćen u svim strateškim dokumentima Republike Hrvatske, izostala je sustavna implementacija sadržaja održivog razvoja u nastavnoj praksi. Smjernice za realizaciju međupredmetne teme Održivi razvoj nalaze su u većini novih kurikuluma te predstavljaju korak prema razvoju kompetencija kao što su: pretraživanje i korištenje različitih izvora i vrsta informacija, rješavanje problemskih situacija, argumentiranje vlastitih stavova, primjena tehnika komunikacije i prezentiranja, rad u interaktivnom i multimedijskom okružju te rad na istraživačkim projektima. Novi kurikulumi Geografije i Biologije otvaraju mogućnosti korelacijom odgojno-obrazovnih ishoda spomenutih predmeta s odgojno-obrazovnim očekivanjima kurikuluma međupredmetne teme Održivi razvoj. Jedan od koncepata u kurikulumu Geografije upravo je Održivost, dok kurikulum Biologije navodi Održivi razvoj unutar makrokoncepta Procesi i međuovisnosti u živome svijetu. Integriranje sadržaja i aktivnosti različitih kurikuluma zahtijeva mnogo širi spektar znanja i vještina od onoga što je jedan nastavnik stekao formalnim obrazovanjem. S obzirom na to da oba predmetna kurikuluma učenje i poučavanje temelje na procesu istraživačkog učenja nužno je nastavnicima ponuditi didaktičke smjernice. Cilj je rada prikazati primjer horizontalne prohodnosti između predmetnih kurikuluma Biologije i Geografije i međupredmetne teme Održivi razvoj istraživačkim radom o temi utjecaja čovjeka na tlo i prirodnu vegetaciju zavičaja. Na spomenutom primjeru razradit će se odgojno-obrazovni ishodi/očekivanja, strategije poučavanja i prikladne metode vrednovanja. Ciljevi učenja i poučavanja kurikuluma međupredmetne teme Održivi razvoj usmjeravaju nastavnika na osmišljavanje kreativna i zanimljiva poučavanja koje će potaknuti učenike na promišljanje i stjecanje znanja, oblikovanje stavova i sustava vrijednosti te usvajanje ponašanja u skladu s održivim razvojem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Geografija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ana Pejdo (autor)

Avatar Url Gabrijela Marin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pejdo, Ana; Gabrijela, Marin
Implementacija međupredmetne teme Održivi razvoj korelacijom Biologije i Geografije // 7. Dani Šime i Ante Starčevića, Globalne promjene u obrazovanju i očuvanju baštine - Knjiga sažetaka / Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denic (ur.).
Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 55-56 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Pejdo, A. & Gabrijela, M. (2021) Implementacija međupredmetne teme Održivi razvoj korelacijom Biologije i Geografije. U: Nikčević-Milković, A. & Jurković, D. (ur.)7. Dani Šime i Ante Starčevića, Globalne promjene u obrazovanju i očuvanju baštine - Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Pejdo, Ana and Gabrijela, Marin}, year = {2021}, pages = {55-56}, keywords = {me\djupredmetna tema Odr\v{z}ivi razvoj, Biologija, Geografija, istra\v{z}iva\v{c}ki rad}, title = {Implementacija me\djupredmetne teme Odr\v{z}ivi razvoj korelacijom Biologije i Geografije}, keyword = {me\djupredmetna tema Odr\v{z}ivi razvoj, Biologija, Geografija, istra\v{z}iva\v{c}ki rad}, publisher = {Odjel za nastavni\v{c}ke studije u Gospi\'{c}u Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pejdo, Ana and Gabrijela, Marin}, year = {2021}, pages = {55-56}, keywords = {cross-curricular topic Sustainable development, Biology, Geography, research work}, title = {Implementation of the Cross-curricular Topic Sustainable Development Through Biology and Geography Correlation}, keyword = {cross-curricular topic Sustainable development, Biology, Geography, research work}, publisher = {Odjel za nastavni\v{c}ke studije u Gospi\'{c}u Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font