Pregled bibliografske jedinice broj: 1271709
Razvijanje jezično-komunikacijskih kompetencija učitelja i odgojitelja tijekom studija: uvid u hrvatske i slovenske studijske programe
Razvijanje jezično-komunikacijskih kompetencija učitelja i odgojitelja tijekom studija: uvid u hrvatske i slovenske studijske programe, 2022. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 1271709 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvijanje jezično-komunikacijskih kompetencija
učitelja i odgojitelja tijekom studija: uvid u
hrvatske i slovenske studijske programe
(Developing language and communication competencies
of preschool and school teachers during their
studies:
insight into Croatian and Slovenian study programs)
Autori
Vignjević, Jelena
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2022
Ključne riječi
komunikacijske vještine, obrazovanje učitelja, obrazovanje odgojitelja, studijski programi
(communication skills, teacher education, preschool teacher education, study programs)
Sažetak
Rad govori o ulozi jezično-komunikacijskih kompetencija odgojitelja i učitelja u njihovim profesionalnim aktivnostima, kao i o razvijanju tih kompetencija u okviru studijskih programa za obrazovanje odgojitelja i učitelja. Odgojiteljima i učiteljima jezično-komunikacijske vještine važan su alat za odgoj i obrazovanje djece/učenika, ali i za ostvarivanju pozitivnih i brižnih odnosa između djece/učenika međusobno, između djece/učenika i odgojitelja/učitelja, među odgojiteljima/učiteljima međusobno, između roditelja i odgojitelja/učitelja te u odnosima među svim drugim dionicima odgoja i obrazovanja. U studijskim programima za obrazovanje učitelja i odgojitelja trebali bi stoga biti jasno uključeni sadržaji iz područja jezika i komunikacije. S ciljem da se utvrdi zastupljenost jezičnih i komunikacijskih sadržaja u studijskim programima, kao i njihov udio u ukupnom studijskom opterećenju studenata, načinjen je uvid u programe odgojiteljskih i učiteljskih studija na hrvatskim te na slovenskim visokim učilištima. Korištene su metode analize i komparacije. Rezultati ukazuju na znatne različitosti među programima, kako između sveučilišta u Hrvatskoj tako i između uspoređivanih slovenskih i hrvatskih sveučilišta. Uvid u te rezultate može biti koristan za promišljanja o profesionalnom razvoju učitelja i odgojitelja, prije svega pri oblikovanju studijskih programa za njihovo obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)