Pregled bibliografske jedinice broj: 1271645
Primjena umjetne inteligencije u poslovanju
Primjena umjetne inteligencije u poslovanju, 2019., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1271645 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena umjetne inteligencije u poslovanju
(Application of artificial intelligence in business)
Autori
Šikić, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2019
Stranica
58
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
komunikacija ; informacija ; tehnologija ; digitalizacija ; umjetna inteligencija ; novi mediji ; robot ; kibernetika ; kiberprostor ; kiborg
(communication ; information ; technology ; digitization ; artificial intelligence ; new media ; robot ; cybernetics ; cyberspace ; cyborg)
Sažetak
Zahvaljujući aktivnom razvojnom procesu informacijsko komunikacijske tehnologije, dolazi do reafirmacije nekadašnjeg poimanja komunikacije kao temelja ljudskog postojanja i napretka. Digitalna tehnologija pasivne korisnike pretvara u aktivne, globalne korisnike kojima se pruža mogućnost slobodnog komuniciranja i dvosmjerne komunikacije te stvaranje sadržaja kojeg slobodno mogu uređivati. Međuljudska komunikacija prešla je na društvenu komunikaciju, pri čemu se služi novim medijima koji su klasične medije natjerali na prilagođavanje novim uvjetima. Informacije u digitalnom obliku lako se prerađuju, pohranjuju i prenose, pa je digitalizacijom dobiveno brže i lakše rukovanje podacima. Računalno posredovana komunikacija proširila se na poslovno područje, a time smo suočeni i s novim i drugačijim razumijevanjem i upravljanjem informacijama i komunikacijama. Način prikupljanja, pohrane i primjene znanja bitnih za rješavanje složenih zadataka te poučavanja mišljenja i donošenja odluka predstavljaju jedan od segmenata kod proučavanja umjetne inteligencije. U ovom radu napravljen je teorijski pregled različitih aspekata definiranja umjetne inteligencije i njezine primjene u poslovanju s osvrtom na ekonomske, sociološke i komunikacijske čimbenike. Nastoji se prikazati veličina razvoja tehnologije koja ima moć promijeniti ljudsku vrstu i svijet. S obzirom na mogućnosti digitalizacije, vrhunac izučavanja predstavlja nastojanje da se znanstvenim radom i istraživanjima pronađe način na koji bi se digitalizirao ljudski um, način na koji bi se um preselio u uređaj, te način na koji bi se tehnologija preselila u ljudska tijela. Kibernetika kao znanost o općim zakonima procesa upravljanja i komunikacije, prema Wieneru, ocu kibernetike, pruža opciju za uspostavu organiziranosti na Zemlji i suprotstavljanju vjerojatnosti smrti. S obzirom na navedeni razvoj, nemoguće je ne postaviti pitanje o tome kakva nas stvarnost očekuje u budućnosti i kakva će ona biti u odnosu na ovu koju poznamo. Odgovor na takvo pitanje autorica je nastojala opisati u zadnjem poglavlju koje prikazuje značajno drugačiju stvarnost, što nam predočava i sam naslov poglavlja „Redizajn budućnosti“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti