Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1271642

Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici


Planinić, Maja
Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici // Metodike u suvremenom odgojno – obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka (ur.).
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2013. str. 240-257


CROSBI ID: 1271642 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici
(Methodology of physics teaching in the context of physics education research)

Autori
Planinić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Metodike u suvremenom odgojno – obrazovnom sustavu

Urednik/ci
Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka

Izdavač
Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske

Grad
Zagreb

Godina
2013

Raspon stranica
240-257

ISBN
978-953-96308-0-3

Ključne riječi
interaktivna nastava, interaktivna nastava, konceptualno razumijevanje, testovi, učeničke poteškoće
(interactive teaching, conceptual understanding, tests, student difficulties)

Sažetak
Metodika nastave fizike doživjela je brojne transformacije u posljednjih tridesetak godina zbog intenzivnog razvoja edukacijskih istraživanja u fizici. Taj je razvoj bio potaknut rastućom potrebom društva za učinkovitijom nastavom fizike na svim razinama. Edukacijska istraživanja u fizici usmjerena su na razumijevanje temeljnih učeničkih problema u nastavi fizike, kao i na razvijanje novih nastavnih metoda i strategija te njihovu evaluaciju. Dan je pregled istraživanja koja je u Hrvatskoj provela Grupa za metodiku nastave fizike na Fizičkom odsjeku PMF-a u Zagrebu od 2006. do danas. Ta se istraživanja nadovezuju na edukacijska istraživanja u fizici u svijetu te ukazuju na neke važne probleme u hrvatskoj nastavi fizike. Metodika nastave fizike u potpunosti je utemeljena na rezultatima edukacijskih istraživanja provedenih kod nas i u svijetu te nastoji studente upoznati s tipičnim učeničkim konceptualnim i matematičko – logičkim poteškoćama u učenju fizike, identificiranim u istraživanjima, kao i s uspješnim nastavnim strategijama također utemeljenim na istraživanjima. Ona promiče problemski i istraživački usmjerenu interaktivnu nastavu fizike. Status metodike i metodičara nastave fizike povezan je sa statusom edukacijskih istraživanja u fizici kao znanstvene subdiscipline. U razvijenim su zemljama ona uglavnom već stekla status grane fizike te većina odsjeka za fiziku tamošnjih sveučilišta ima svoje grupe koja se bave edukacijskim istraživanjima. Mnoga sveučilišta dodjeljuju i doktorate iz fizike za radove s edukacijskim temama. Osobito je važno da i ugledni svjetski fizikalni znanstveni časopisi otvaraju prostor takvim radovima. Jedan je od glavnih problema nedostatak odgovarajućeg poslijediplomskog studija kako bi se kvalitetno obrazovali novi istraživači. U Hrvatskoj su načinjeni prvi koraci na Fizičkom odsjeku PMF-a u Zagrebu, gdje su izrađena i obranjena dva doktorata iz fizike s edukacijskim temama, no još uvijek nedostaje formalni okvir i šira potpora za tu novu granu istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Maja Planinić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

aoozh.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Planinić, Maja
Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici // Metodike u suvremenom odgojno – obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka (ur.).
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2013. str. 240-257
Planinić, M. (2013) Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici. U: Milanović, D., Bežen, A. & Domović, V. (ur.) Metodike u suvremenom odgojno – obrazovnom sustavu. Zagreb, Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, str. 240-257.
@inbook{inbook, author = {Planini\'{c}, Maja}, year = {2013}, pages = {240-257}, keywords = {interaktivna nastava, interaktivna nastava, konceptualno razumijevanje, testovi, u\v{c}eni\v{c}ke pote\v{s}ko\'{c}e}, isbn = {978-953-96308-0-3}, title = {Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istra\v{z}ivanja u fizici}, keyword = {interaktivna nastava, interaktivna nastava, konceptualno razumijevanje, testovi, u\v{c}eni\v{c}ke pote\v{s}ko\'{c}e}, publisher = {Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Planini\'{c}, Maja}, year = {2013}, pages = {240-257}, keywords = {interactive teaching, conceptual understanding, tests, student difficulties}, isbn = {978-953-96308-0-3}, title = {Methodology of physics teaching in the context of physics education research}, keyword = {interactive teaching, conceptual understanding, tests, student difficulties}, publisher = {Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font