Pregled bibliografske jedinice broj: 1271642
Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici
Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici // Metodike u suvremenom odgojno – obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka (ur.).
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2013. str. 240-257
CROSBI ID: 1271642 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici
(Methodology of physics teaching in the context of physics education research)
Autori
Planinić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Metodike u suvremenom odgojno – obrazovnom sustavu
Urednik/ci
Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka
Izdavač
Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
240-257
ISBN
978-953-96308-0-3
Ključne riječi
interaktivna nastava, interaktivna nastava, konceptualno razumijevanje, testovi, učeničke poteškoće
(interactive teaching, conceptual understanding, tests, student difficulties)
Sažetak
Metodika nastave fizike doživjela je brojne transformacije u posljednjih tridesetak godina zbog intenzivnog razvoja edukacijskih istraživanja u fizici. Taj je razvoj bio potaknut rastućom potrebom društva za učinkovitijom nastavom fizike na svim razinama. Edukacijska istraživanja u fizici usmjerena su na razumijevanje temeljnih učeničkih problema u nastavi fizike, kao i na razvijanje novih nastavnih metoda i strategija te njihovu evaluaciju. Dan je pregled istraživanja koja je u Hrvatskoj provela Grupa za metodiku nastave fizike na Fizičkom odsjeku PMF-a u Zagrebu od 2006. do danas. Ta se istraživanja nadovezuju na edukacijska istraživanja u fizici u svijetu te ukazuju na neke važne probleme u hrvatskoj nastavi fizike. Metodika nastave fizike u potpunosti je utemeljena na rezultatima edukacijskih istraživanja provedenih kod nas i u svijetu te nastoji studente upoznati s tipičnim učeničkim konceptualnim i matematičko – logičkim poteškoćama u učenju fizike, identificiranim u istraživanjima, kao i s uspješnim nastavnim strategijama također utemeljenim na istraživanjima. Ona promiče problemski i istraživački usmjerenu interaktivnu nastavu fizike. Status metodike i metodičara nastave fizike povezan je sa statusom edukacijskih istraživanja u fizici kao znanstvene subdiscipline. U razvijenim su zemljama ona uglavnom već stekla status grane fizike te većina odsjeka za fiziku tamošnjih sveučilišta ima svoje grupe koja se bave edukacijskim istraživanjima. Mnoga sveučilišta dodjeljuju i doktorate iz fizike za radove s edukacijskim temama. Osobito je važno da i ugledni svjetski fizikalni znanstveni časopisi otvaraju prostor takvim radovima. Jedan je od glavnih problema nedostatak odgovarajućeg poslijediplomskog studija kako bi se kvalitetno obrazovali novi istraživači. U Hrvatskoj su načinjeni prvi koraci na Fizičkom odsjeku PMF-a u Zagrebu, gdje su izrađena i obranjena dva doktorata iz fizike s edukacijskim temama, no još uvijek nedostaje formalni okvir i šira potpora za tu novu granu istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)