Pregled bibliografske jedinice broj: 1271493
Definiranje modela unaprijeđenog koncepta podrijetla proizvoda i usluga za potrebe uspješnog upravljanja markama kod generacije Z
Definiranje modela unaprijeđenog koncepta podrijetla proizvoda i usluga za potrebe uspješnog upravljanja markama kod generacije Z, 2023., doktorska disertacija, Zagreb
CROSBI ID: 1271493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Definiranje modela unaprijeđenog koncepta
podrijetla proizvoda i usluga za potrebe uspješnog
upravljanja markama kod generacije Z
(Defining the model of an improved concept of
product and service origin for successful brand
management to Generation Z)
Autori
Pušić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Mjesto
Zagreb
Datum
05.05
Godina
2023
Stranica
200
Mentor
Vranešević, Tihomir
Ključne riječi
podrijetlo proizvoda i usluga ; podrijetlo marke ; koncept zemlje podrijetla proizvoda i usluga ; model podrijetla proizvoda i usluga ; brendiranje proizvoda i usluga podrijetlom ; generacija Z
(product and service origin ; brand origin ; the concept of product and service origin ; the model of product and service origin ; branding products and services by origin ; Generation Z)
Sažetak
Skoro šest desetljeća kontinuiranog istraživanja utjecaja podrijetla proizvoda i usluga na njihovu evaluaciju od strane potrošača, ukazuje na daljnju zaintrigiranost znanstvenika u području marketinga fenomenom efekta zemlje podrijetla proizvoda i usluga. Ipak, stvaranje proizvoda i usluga u uvjetima globalizacije, potiče dilemu glede preciziranja podrijetla proizvoda i usluga, time stvarajući prostora daljnjem širenju znanja unutar ovog područja. Shodno tome, ovaj se doktorski rad bavi definiranjem i testiranjem modela koji predstavlja unaprijeđeni koncept podrijetla proizvoda i usluga. Unutar modela ovoga rada, podrijetlo proizvoda i usluga je apstrahirano od same zemlje podrijetla, obzirom da sadržava i segment podrijetla marke, a koji zalazi i u aspekt kulturnog podrijetla marke. Provedenim istraživanjem, potvrđene su uloge etnocentrizma i imidža zemlje kao prediktora efekta podrijetla proizvoda i usluga, dok se posredništvo stava o zemlji podrijetla proizvoda i usluge, stava o marki i kulturnog podrijetla marke, ovisno o tome jesu li se promatrali proizvodi ili usluge, također pokazalo značajnim. Time su se upotpunila dosadašnja znanja o efektu podrijetla kako proizvoda i usluga, tako i marki, pokazujući kako dionici podrijetla sadržani u njima imaju simultani učinak na potrošače pripadnike generacije Z u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Dubrovniku