Pregled bibliografske jedinice broj: 1271389
Proučavanje utjecaja masovnih medija na društvo: između težnje za društvenom odgovornošću i manipulacije masama
Proučavanje utjecaja masovnih medija na društvo: između težnje za društvenom odgovornošću i manipulacije masama, 2019., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1271389 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proučavanje utjecaja masovnih medija na društvo:
između težnje za društvenom odgovornošću i
manipulacije masama
(Research on the impact of mass media on society:
between the aspiration for social responsibility
and manipulation by masses)
Autori
Vukojević, Borna Ferdo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2019
Stranica
49
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
masovni mediji ; manipulacija ; objektivnost ; istinitost ; vjerodostojnost ; razvoj društva
(mass media ; manipulation ; objectivity ; truthfulness ; credibility ; development of society)
Sažetak
Organizacija, struktura, zastupljenost u društvu te dostupnost širokoj publici, omogućuju masovnim medijima nevjerojatan utjecaj na formiranje javnog mišljenja i duboki utjecaj na društvo. Upadljiva je dosad neviđena koncentracija i centralizacija društvene moći, slabljenje veza između pojedinca i društvenog odlučivanja koja je prouzročena utjecajem masovnih medija. Okrupnjavanje medija u velike medijske organizacije koje su pod kontrolom politike, kapitala i različitih interesnih skupina, a kojima je glavni motiv profit ili promicanje određenih ideja različitih interesnih skupina, vode društvo u smjeru kojim žele oni koji upravljaju tim istim medijima. Zbog težnje vlasnika medija za profitom ili pritiska vlasnika, u neprekidnoj i nemilosrdnoj borbi s konkurencijom i težnjom za dominacijom, koriste se različite metode koje su zapravo usmjerene na manipulaciju masovne publike, a da se pritom zaboravlja osnovna uloga medija u pozitivnom razvoju društva. Ravnotežu između te dvije strane teško je postići, ali osnovna težnja medijskih djelatnika trebala bi biti rad u granicama profesionalnog novinarstva, ne prelazeći granicu novinarskih etičkih kodeksa. Razvoj masovne komunikacije, žestoka konkurencija i relativno jednostavnija regulativa ulaska u medijski prostor, trebala bi prisiliti medije na više objektivnosti, istinitosti i vjerodostojnosti. Uočavajući događanja i kretanja u društvu, dobro novinarstvo treba prenositi što točniju informaciju, ne upadajući u zamku da dajući informaciji vlastiti sud, formira javno mnijenje koje bi pogodovalo različitim interesima. Profesionalnim pristupom mediji mogu pronositi dobre ideje, senzibilizirati javnost na različite negativnosti, na potrebe najslabijih skupina i pojedinaca, razvijati toleranciju te tako doprinositi poboljšanju društvene klime i razvoju društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti