Pregled bibliografske jedinice broj: 1271376
Uloga emocionalnih kompetencija u upravljanju organizacijama i poticanju inovativnosti
Uloga emocionalnih kompetencija u upravljanju organizacijama i poticanju inovativnosti, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1271376 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga emocionalnih kompetencija u upravljanju
organizacijama i poticanju inovativnosti
(The role of emotional competence in managing
organizations and inciting innovations)
Autori
Tomulić, Ana Marguerite
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2019
Stranica
49
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
emocionalna inteligencija ; emocionalne kompetencije ; empatija ; emocionalni menadžment ; inovativnost
(emotional intelligence ; emotional competences ; empathy ; emotional management ; innovation)
Sažetak
Globalizacija i tehnološka revolucija u posljednjih su nekoliko desetljeća omogućili prijelaz iz tradicionalne ekonomije u „ekonomiju znanja“, preoblikujući time u potpunosti strukturu i ritam tržišta te stvarajući nove uvjete poslovanja za globalnu konkurenciju. Novi poslovni krajolici predstavljaju stalan izazov za poduzeća jer ih tjeraju na stalno redefiniranje i redizajniranje postojećih i već uhodanih poslovnih procesa, sve kako bi zadržali tempo u dinamičnoj tržišnoj utakmici. Nove vrste poslovnih okruženja uključuju i novu kvalifikacijsku strukturu zaposlenih te zahtijevaju nove filozofije upravljanja organizacijama. Znanje zaposlenika i njihova moć prilagodbe promjenjivoj i nestabilnoj okolini postaju ključni pokretači konkurentnosti i čimbenici preoblikovanja obrazaca gospodarskoga rasta. Dok je nekoć za poslovni uspjeh bilo ključno posjedovanje „tvrdih“ znanja, danas se zbog sve bržih i češćih promjena na tržištu, sve užih specijalizacija i stalno rastuće količine znanja i informacija, od radnika očekuje i posjedovanje „mekih vještina“, odnosno emocionalnih kompetencija. Upravljanje postaje emocionalni proces, a emocije, nekoć percipirane kao opreka racionalnosti, a time i uspješnom vođenju, postaju platforma za razvoj kompetencija ključnih za kreativno i inovativno radno okruženje. Emocionalna inteligencija, kao podrška i dopuna kognitivnoj inteligenciji otvara put novoj filozofiji upravljanja, koja njegovanjem kulture povjerenja i klime izvrsnosti organizacijama omogućuje konkurentsku prednost i održivi razvoj. U radu će se objasniti utjecaj izmijenjenih uvjeta poslovanja na pristup vođenju i upravljanju ljudskim kapitalom, važnost znanja kao strateškog resursa poduzeća za ostvarivanje konkurentske prednosti te značaj emocionalne inteligencije kao temelj kreativne i inovativne organizacijske klime.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti