Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1271360

Utjecaj medijske konvergencije na radijsko tržište


Gršić, Tea
Utjecaj medijske konvergencije na radijsko tržište, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb


CROSBI ID: 1271360 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj medijske konvergencije na radijsko tržište
(The impact of media convergence on the radio market)

Autori
Gršić, Tea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Mjesto
Zagreb

Datum
10.09

Godina
2018

Stranica
43

Mentor
Grmuša, Tanja

Ključne riječi
konvergencija ; konvergencija medija ; radio ; digitalno doba ; korisničke preferencije ; društveni mediji ; streaming ; podcast ; novi mediji ; slušatelji ; interaktivna publika
(convergence ; media convergence ; the radio ; digital age ; user preferences ; social media ; streaming ; podcast ; new media ; listeners ; interactive audience)

Sažetak
Radio je nakon tiska jedan od najdugovječnijih medija današnjice koji prolazi kroz razdoblje transformacije u nastojanju za opstankom na promjenjivom medijskom tržištu. Nezaustavljiv razvoj tehnologija uzrokuje velike promjene kako na društveno ekonomskoj razini tako i na razvoju i promjenama unutar medijske industrije. Tehnološka dostignuća ostavila su svoj trag u razvoju multimedijskog okruženja koje ruši granice između tradicionalnih medija s jedne strane i napredne tehnologije telekomunikacija, informatike i audiovizualnih mogućnosti s druge strane. Takvom razvoju prije svega pogodovala je raznolikost medija i mogućnosti koju konvergencija istih pruža pojedincu. Slušatelj prestaje biti pasivni korisnik medijskog sadržaja, a njegova je pažnja sve raspršenija. Slušatelji radija traže brzu, kratku i pouzdanu informaciju, kakve su i medijske poruke dostupne na digitalnim platforama, posebice na društvenim mrežama s kojima radio ostvaruje uspješnu integraciju. S druge strane, slušatelji žele i zabavne sadržaje, te je važno osigurati ravnotežu između različitih interesa različitih sudionika. Konvergencija medija traži i nove načine upravljanja medijskim sadržajem na radiju, ali i razvoj novih strategija u privlačenju oglašivača, ali i publike. Nove mogućnosti i funkcije radija nameću pitanje opstanka samog radija odnosno kako će se, gdje i koliko, svakodnevno konzumirati odnosno slušati. Također, postavlja se pitanje kako će se slušatelji radija u doba konvergencije medija odnositi prema radijskom programu. Tehnološke promjene odrazile su se kako na komercijalne radijske postaje, tako i na javni servis čija se programska ponuda prilagodila modernom dobu odmaknuvši se na taj način od prepoznatljivosti i svoje osnovne uloge. Konvergencija uvelike povećava broj situacija u kojima će se radijski program moći pratiti, slušati, gledati u sve većem broju aktivnosti koje će ljudi moći obavljati dok prate radijski program. Tehnološki razvoj pomoći će radiju u opstanku unutar novog medijskog okruženja, a u svojstvu relevantnog pratitelja korisnika kroz svakodnevni život. Empirijski dio rada donosi istraživanje, provedeno u razdoblju od lipnja do srpnja 2018. godine, metodom dubinskih intervjua „licem u lice“. U uzorak radijske stručne javnosti uključeni su glavni urednici, voditelji radijskog programa te voditelji marketinga. Ukupno pet sugovornika, pripadnika četiriju različitih radijskih postaja koje svoju djelatnost obavljaju na području Republike Hrvatske, dali su mišljenja u cilju dobivanja odgovora povezanih s ovim radom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poslovno veleučilište Zagreb

Profili:

Avatar Url Tanja Grmuša (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Gršić, Tea
Utjecaj medijske konvergencije na radijsko tržište, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
Gršić, T. (2018) 'Utjecaj medijske konvergencije na radijsko tržište', diplomski rad, preddiplomski, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Gr\v{s}i\'{c}, Tea}, year = {2018}, pages = {43}, keywords = {konvergencija, konvergencija medija, radio, digitalno doba, korisni\v{c}ke preferencije, dru\v{s}tveni mediji, streaming, podcast, novi mediji, slu\v{s}atelji, interaktivna publika}, title = {Utjecaj medijske konvergencije na radijsko tr\v{z}i\v{s}te}, keyword = {konvergencija, konvergencija medija, radio, digitalno doba, korisni\v{c}ke preferencije, dru\v{s}tveni mediji, streaming, podcast, novi mediji, slu\v{s}atelji, interaktivna publika}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Gr\v{s}i\'{c}, Tea}, year = {2018}, pages = {43}, keywords = {convergence, media convergence, the radio, digital age, user preferences, social media, streaming, podcast, new media, listeners, interactive audience}, title = {The impact of media convergence on the radio market}, keyword = {convergence, media convergence, the radio, digital age, user preferences, social media, streaming, podcast, new media, listeners, interactive audience}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font