Pregled bibliografske jedinice broj: 1271338
Stilovi komuniciranja
Stilovi komuniciranja, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1271338 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stilovi komuniciranja
(Communication styles)
Autori
Dupelj, Roberta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
07.07
Godina
2017
Stranica
33
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
komunikacija ; komunikacijski stilovi ; komunikacijski profili ; poslovna komunikacija ; komunikacijske vještine
(communication ; communication styles ; communication profiles ; business communication ; communication skills)
Sažetak
Život bez komunikacije je danas teško zamisliti, a možemo reći da se radi i o obrnutom procesu. Sve se svodi na ispravno usmjerenu komunikaciju. Poruka koju šaljemo mora biti jasna i kratka. Nepravilna komunikacija može utjecati na stvaranje negativnog dojma, stoga treba biti treba biti jasan, kratak i precizan i prilagoditi se svakoj nastaloj situaciji i biti aktivan slušač. Treba jasno reći svoje želje, biti uvijek iskreni, korektni, izravni i uz veliko poštovanje prema sugovorniku. Vještina prenošenja kvalitetnog sadržaja osnovni je preduvjet dobrog komuniciranja. Ne komunicirati nije moguće. Komunikaciju možemo podijeliti u dvije važne skupine: oblici komunikacije prema osjetilima i oblici komunikacije prema ulozi jezika. Proces komunikacije odvija se u nekoliko faza kao što su potreba za komunikacijom, enkodiranje. prijenos, prijem, dekodiranje i postavljanje cilja komunikacije. Na taj proces utječu čimbenici kao što su povratna informacija, kanal kroz koji se odvija komunikacija, tip komunikacije, jezik i razne smetnje koje se mogu pojaviti. Slušanje, postavljanje pitanja i davanje povratnih informacija samo su neke od komunikacijskih vještina koje su potrebne za dobru komunikaciju. Možemo reći da su sve to vještine koje se mogu naučiti i trenirati jer bitno utječu na cilj komunikacije. Usmena komunikacija, pismena komunikacija, konkretna ili neverbalna, te e- komunikacija osnovne su vrste komunikacije. Kod poslovne komunikacije fokus se stavlja na točan prijenos informacija, dok brzina pada u drugi plan i većim se dijelom radi o verbalnoj usmenoj komunikaciji. Bilo da se radi o privatnoj i poslovnoj komunikaciji potrebno je poštivati norme, vrijednosti i uvjerenja, drugim riječima etiku. Shodno svemu vrlo je važno definirati stil komuniciranja, kao i komunikacijski profil. Stil komuniciranja obilježava aktivno slušanje, izgled, geste, držanje tijela, blizina, pokreti, ton i ritam govora, timing, dodiri. Komunikacijske profile možemo podijeliti na promišljeni, direktni, indirektni i spontani. Postoji međusobna ovisnost između komunikacijskih profila i stilova, te znanje o različitim profilima i stilovima, te osobnostima i značajkama koje su im zajedničke, mogu nam pomoći u razvijanju vlastitih komunikacijskih vještina. Svaku komunikaciju predstavljaju ljudi, njihovo znanje i vještine, a glavna joj je vrijednost uspostavljanje ravnoteže između čovjeka kao pojedinca i svijeta oko njega.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti