Pregled bibliografske jedinice broj: 1271294
Uloga neformalne komunikacije u organizacijama
Uloga neformalne komunikacije u organizacijama, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1271294 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga neformalne komunikacije u organizacijama
(The role of informal communication in organizations)
Autori
Jagić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
09.09
Godina
2016
Stranica
35
Mentor
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
poslovna komunikacija ; formalna komunikacija ; neformalna komunikacija ; organizacija ; interna komunikacija
(business communication ; formal communication ; informal communication ; organization ; internal communication)
Sažetak
Komunikacija je u svakom segmentu života. Komuniciranjem predstavljamo sebe, realiziramo naše ciljeve, određujemo odnose kako u privatnom, tako i u poslovnom životu. U poslovnom životu možemo sagledati komuniciranje na razini pojedinca i organizacije. Možemo reći da je organizacija uspješna koliko je uspješan i njen najslabiji član. Način na koji su određeni komunikacijski kanali u organizaciji i način na koji zaposlenici međusobno komuniciraju utječe na obavljanje radnih zadataka na mikro i makro razini organizacije i ima utjecaj na ukupnu uspješnost. Svaka organizacija ima određenu strukturu prema kojoj su podijeljeni radni zadaci i kolanje informacija. Ovisno o vrsti organizacijske strukture formira se i komunikacijska struktura. Formalna komunikacija u organizaciji odnosi se na planirani službeni proces prijenosa informacija koja kreće od menadžmenta. Svaku formalnu komunikacijsku strukturu u organizaciji prati i neformalna komunikacijska struktura. Intenzitet aktivnosti neformalne komunikacijske strukture ovisi o strogosti i tromosti služenih kanala informiranja u organizaciji. Sadržaj neformalne komunikacije čine informacije koje su uskraćene formalnim putevima. Aktivna komunikacija podloga je za stvaranje dobre radne atmosfere, ali i povećanje kreativnosti i motiviranosti zaposlenika. Uspješne organizacije prepoznale su važnost neformalne komunikacije i ne suzbijaju je, već je i potiču, bilo da se radi o fizičkom rušenju zidova između timova ili tek o razmještaju stolova u kantini i odnosa menadžera sa zaposlenicima. U današnje vrijeme kada je tehnologija toliko uznapredovala, zaposlenici su umreženi i nakon radnog vremena te protok je informacija teško zaustaviti i kontrolirati. Zato uspješni menadžeri vode računa o glavnim akterima u neformalnoj komunikaciji i s njima grade poseban odnos kako bi donekle utjecali na informacije koje su u optjecaju. Ovakve akcije menadžera mogu činiti razliku između uspješne i neuspješne organizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti