Pregled bibliografske jedinice broj: 1271225
Interkulturalna komunikacija na primjeru Kine i Australije
Interkulturalna komunikacija na primjeru Kine i Australije, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1271225 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalna komunikacija na primjeru Kine i
Australije
(Intercultural communication on the example of China
and Australia)
Autori
Jergović, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2013
Stranica
125
Mentor
Popović, Goran
Neposredni voditelj
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
interkulturalna komunikacija ; interkulturalna kompetencija ; identitet ; stereotipi i predrasude ; verbalna i neverbalna komunikacija
(intercultural communication ; intercultural competence ; identity ; stereotypes and prejudices ; verbal and nonverbal communication)
Sažetak
Komunikacija je osnovni oblik ljudskog ponašanja koji proizlazi iz potrebe za povezivanjem i interakcijom s drugim osobama, dok se interkulturalna komunikacija odnosi na uspostavljanje interakcije i komunikacije s osobama iz drugih kultura. Osobe iz različitih kultura moraju se međusobno sporazumjeti iako ne dijele isto kulturalno iskustvo. Kada govorimo o interkulturalnoj komunikaciji, ona se odnosi kako na verbalnu, tako i na neverbalnu komunikaciju. Što se tiče verbalne komunikacije, ona se odnosi na jezik kojim govorimo, te je određena društvenim i kulturnim čimbenicima. Neverbalna komunikacija odnosi se na geste, mimike, držanje tijela i njegove pokrete, vanjski izgled itd. Međusobna povezanost između kulture i komunikacije veoma je bitna za shvaćanje interkulturalne komunikacije. Načini kojima komuniciramo, komunikacijske situacije, jezik i jezični stilovi koje upotrebljavamo, te neverbalno ponašanje, prvenstveno su proizvod naše kulture. Ukoliko se kulture međusobno razlikuju, komunikacija i ponašanje svakog pojedinca će se razlikovati. Predrasude i stereotipi stvaraju brojne konflikte u komunikaciji. Stereotipi se odnose na uvriježene načine razmišljanja o određenim pojavama ili ljudima. Što se predrasuda tiče, stvar je gotovo ista. Predrasude su temeljene na društveno prihvaćenim stereotipima koji su često negativni. Interkulturalna kompetencija, čija je sposobnost usvajanja interkulturalnih stavova, znanja i vještina u cilju boljeg razmumijevanja i poštivanja različitih kultura, usko je povezana s identitetom. Svijest o vlastitom kulturnom identitetu jača sposobnost djelotvornog percipiranja stvarnosti, prihvaćanje sebe samih, ali i prihvaćanje drugih. S obzirom da živimo u doba globalnih tržišta, problematika interkulturnog dijaloga postaje globalni projekt. Razlike u religiji, jezicima, kontekstu kulture, neverbalnoj komunikaciji, te brojnim drugim područjima, značajne su i mogu biti barijera ka poslovnom uspjehu. Stoga vrlo je važno znati multikulturalne principe i norme poslovnog ponašanja za što bolje i kvalitetnije međunarodno poslovanje. U ovom završnom radu detaljno su opisani poslovni običaji Kine i Australije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poslovno veleučilište Zagreb