Pregled bibliografske jedinice broj: 1271220
Djeca i mediji – Utjecaj oglašivačke industrije na djecu
Djeca i mediji – Utjecaj oglašivačke industrije na djecu, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1271220 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca i mediji – Utjecaj oglašivačke industrije na
djecu
(Children and the media - The influence of the
advertising industry on children)
Autori
Zovko, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
05.03
Godina
2013
Stranica
49
Mentor
Popović, Goran
Neposredni voditelj
Grmuša, Tanja
Ključne riječi
mediji ; djeca ; medijsko nasilje ; medijska manipulacija ; medijski odgoj
(media ; children ; media violence ; media manipulation ; media education)
Sažetak
Mediji imaju važnu ulogu u životu čovjeka i može se slobodno reći da su mediji prisutni u svim aspektima ljudskog društva. Oni nas informiraju, educiraju, privlače svojim sadržajima, intrigiraju, zabavljaju, šokiraju, ponekad ljute, bude znatiželju i postaju dio naše svakodnevnice. Od najranijeg djetinjstva okruženi smo medijima. Danas su oni djeci pristupačniji nego ikada prije, a o njihovom utjecaju na najmlađe često ni ne razmišljamo. Djeca nemaju razvijenu kritičku moć promišljanja i često ne razlikuju stvarnost od fikcije. S druge strane imaju veliki utjecaj na roditelje kada je riječ o kupnji, pa je jasno zbog čega se današnji oglašavači trude kako bi privukli njihovu pažnju. Medijska manipulacija danas je na vrhuncu svoje moći, a najlakša meta te manipulacije upravo su djeca i mladi. S obzirom na nagli razvitak tehnologije, većina kućanstava danas posjeduje računalo. Od najranije dobi djeci ono postaje najdraža „igračka“, a pretraživanje interneta i igranje online videoigara postaje omiljena zanimacija. Virtualni svijet postaje sve privlačniji, no on u sebi krije i mnoge opasnosti koje mogu uzrokovati trajne posljedice u životu djece i mladih. Pojam medijskog nasilja i njegov utjecaj na djecu danas je tema rasprava mnogih stručnjaka društvenih znanosti. Svi se slažu u jednom: nasilje koje je iz dana u dan sve prisutnije u medijima ima itekako negativan i štetan utjecaj na djecu. Mediji također imaju veliku ulogu kada je riječ o seksualnoj fiksaciji. ''Seks prodaje sve'' uzrečica je zbog koje se seks i seksualnost sve intenzivnije propagiraju u TV emisijama, reality showovima, časopisima, reklamama, pa i na jumbo plakatima uz cestu. Stoga treba dobro promisliti kakvu poruku mediji šalju ovoj dobnoj skupini putem ovakvih i sličnih sadržaja. Danas su sve popularnije i društvene mreže. One su postale novi vid komunikacije, a sve više djece svoje slobodno vrijeme provodi na „mreži“. Roditelji danas imaju veliku ulogu u medijskom odgoju svoje djece i snažan utjecaj u kolikoj mjeri i koji će se mediji koristiti u njihovoj obitelji. Međutim, medije ne smijemo promatrati samo s negativnog aspekta. Putem medija djeca uče, mediji ih informiraju i opuštaju, upoznaju s novim kulturama i svjetovima, i naposlijetku, mediji štite i promiču dječja prava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Poslovno veleučilište Zagreb