Pregled bibliografske jedinice broj: 1270886
Primjena Robbinsovog modela organizacije na arhitekturu organizacije školskog sustava Republike Hrvatske
Primjena Robbinsovog modela organizacije na arhitekturu organizacije školskog sustava Republike Hrvatske // Interdisciplinarnost u teoriji i praksi / Balić, Davor ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje (ur.).
Osijek: Filozofski Fakultet Osijek, 2022. str. 197-214
CROSBI ID: 1270886 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena Robbinsovog modela organizacije na arhitekturu organizacije školskog sustava Republike Hrvatske
(Application of Robbins’ Model of Organization to the Architecture
of the Organization of the School System of the Republic of Croatia)
Autori
Spasenovski, Nemanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Interdisciplinarnost u teoriji i praksi
Urednik/ci
Balić, Davor ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje
Izdavač
Filozofski Fakultet Osijek
Grad
Osijek
Godina
2022
Raspon stranica
197-214
ISBN
978-953-314-170-1
Ključne riječi
arhitektura organizacije, školski sustav, organizacija, Stephen Robbins
(organization architecture, school system, organization, Stephen Robbins)
Sažetak
Školski sustav je društveni podsustav. Teorija sustava ističe sustav kao cjelinu te objašnjava zakonitosti postanka i razvoja organizacije i ponašanja sustava s ciljem stvaranja metoda i reda u proučavanju i rješavanju problema. Nastanak samih organizacija uvjetovala je podjela rada. Podjela rada objašnjava društvenu strukturu, razvitak profesije i funkcioniranje različitih podsustava u cjelini organizacije. Obrazovanje možemo promatrati kao dinamičan proces koji u današnje vrijeme zahtjeva da se njime efikasno i efektivno upravlja te vodi s ciljem postizanja ukupne tržišne prednosti, kako samih pojedinaca (korisnika) tako i organizacijskih kolektiva (škola). Uslijed suvremenih promjena koje zahvaćaju sve aspekte društvenog života, a posljedično i obrazovanje, nužno je da obrazovni sustav, točnije oni koji njime upravljaju, imaju kvalitetne odgovore ukoliko ga se želi učiniti konkurentnim i kurentnim na tržištu. Kvalitetna rješenja u organizacijskom smislu nisu uvjetovana jedino tržišnom konkurentnošću, već i potrebom za očuvanjem humanističke komponente koju obrazovni sustav predstavlja. Odgoj i obrazovanje obraz su svake nacije. U vezi s rečenim potrebno je razviti efikasne mehanizme i efikasan strateški menadžment u sektoru obrazovanja, koji će omogućiti da se dobiju adekvatne, prave i provjerljive informacije o realnim obrazovnim potrebama koje postoje unutar određene društvene zajednice. Bez kvalitetnog suodnosa tržišta i obrazovnog sektora nije moguće ostvariti ciljeve i zadatke obrazovanja na kvalitetan i efikasan način. Cilj ovog rada je prikazati važnost strateškog upravljanja navedenim sektorom upravo zbog značajnosti obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)