Pregled bibliografske jedinice broj: 1270550
O naravi, smislu i ciljevima nastave filozofije
O naravi, smislu i ciljevima nastave filozofije // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 21 (2023), 1; 43-58 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1270550 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O naravi, smislu i ciljevima nastave filozofije
(On the Nature, Meaning and Aims of Teaching
Philosophy)
Autori
Raul Raunić
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 21
(2023), 1;
43-58
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
komunikacijska vs. instrumentalna racionalnost, normativni pojam odgoja i obrazovanja, refleksivna svijest, svrha i ciljevi nastave filozofije.
(communicative vs. instrumental rationality ; normative concept of education ; purpose and aims of teaching philosophy ; reflective consciousness.)
Sažetak
Tekst nastoji kritički analizirati narav, smisao i ciljeve nastave filozofije u kontekstu suvremenoga školskog kurikula. Ustrojstvo rada počiva na obrazloženju triju osnovnih teza: 1. Dominacija instrumentalne racionalnosti, vođene logikom kapitala, dovodi do redukcionističkog pristupa obrazovanju koji šteti humanističkom predmetnom području i komunikacijskoj naravi nastave filozofije ; 2. Nastava filozofije njeguje posebne i prijeko potrebne dispozicije i forme znanja koje se očituju u holističkoj perspektivi i razvoju refleksivne svijesti putem kultiviranja uma, njegovanja humaniteta te kreativne narativne imaginacije ; 3. Smisao i ciljevi nastave filozofije u školskome kurikulu vode razvoju skeptičke, refleksivne i kritičke svijesti koja ne zastaje na eksplikaciji zbilje, nego omogućava simboličko jedinstvo i integritet osobe odnosno potencijale samospoznaje i emancipacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus