Pregled bibliografske jedinice broj: 1270533
Skrivena značenja:istraživanje interkulturalne kompetencije studenata učiteljskoga studija pomoću multikulturalne dječje kniiževnosti
Skrivena značenja:istraživanje interkulturalne kompetencije studenata učiteljskoga studija pomoću multikulturalne dječje kniiževnosti // Društvene i humanističke studije, 8 (2023), 1; 375-398 doi:10.51558/2490-3647.2023.8.1-375 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1270533 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Skrivena značenja:istraživanje interkulturalne
kompetencije studenata učiteljskoga studija pomoću
multikulturalne dječje kniiževnosti
(Hiddean meanings: Researching Student-Teacher
Intercultural Competency Using Multicultural
Children´s Literature)
Autori
Butković, Matea ; Vidović, Ester
Izvornik
Društvene i humanističke studije (2490-3604) 8
(2023), 1;
375-398
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
autentični nastavni materijal ; interkulturalna kompetencija ; multikulturnlna književnost za djecu ; strani jezik ; studenti-budući učitelji,
(authentic teraching material, ; intercultural competence ; multicultural children´s literature ; foreign language ; student-teachers)
Sažetak
U modernom društvu od izuzetne je važnosti da budući učitelji budu sposobni prepoznati potencijal koji nudi multikulturalna dječja književnost u promicanju interkulturalnih vrijednosti kod djece i da se osjećaju sigurnima u svoju sposobnost odabira autentičnih nastavnih materijala. Tri slikovnice (The Rabbits’ Wedding, Morris Micklewhite and the Tangerine Dress i And Tango Makes Three) i jedna ilustrirana priča (The Story of Little Black Sambo) odabrane su kao književni predlošci za potrebe ovoga istraživanje. Opći cilj istraživanja bio je ispitati interkulturalnu kompetenciju studenata Učiteljskoga studija pomoću autentičnih djela multikulturalne dječje književnosti, pri čemu se zadavanjem definiranih specifičnih ciljeva nastojalo istražiti: a) stav studenata o primjerenosti odabranih tema za poučavanje u razrednoj nastavi ; b) mogu li studenti prepoznati promiču li se tekstom i ilustracijama odabranih slikovnica / ilustrirane priče interkulturalne vrijednosti ; c) jesu li studenti osposobljeni za prepoznavanje kontroverznoga sadržaja u odabranim slikovnicama / ilustriranoj priči ; d) samoprocjenu spremnosti studenata da se odabranih tema dotaknu u svojem budućem poučavanju ; e) samoprocjenu zahtjevnosti prepoznavanja zastupljenosti interkulturalnih vrijednosti u sadržaju odabranih slikovnica / ilustriranoj priči. Uzorak je obuhvatio pedeset šest studenata četvrte godine Učiteljskoga studija (40 studenata sa Sveučilišta u Rijeci i 16 studenata sa Sveučilišta u Puli) tijekom dviju uzastopnih akademskih godina (2020/2021. i 2021/2022.). Ispitanici su ispunjavali upitnik kojim je ispitivana podudarnost sadržaja odabranih naslova i promicanja interkulturalnih 1. Ovaj rad financiralo je Sveučilište u Rijeci projektom broj uniri-pr-human-19-9 ; voditeljica projekta dr. sc. Maja Verdonik, izv. prof. Matea Butković, Ester Vidović Skrivena značenja: Istraživanje interkulturalne kompetencije studenata učiteljskoga studija pomoću multikulturalne dječje književnosti DHS 1 (22) (2023), 375-398 376 vrijednosti, postojanje kontroverznih tema i primjerenost zastupljenih tema za obradu u razrednoj nastavi te samoprocijenjene sposobnosti studenata da teme odabranih djela primijene u svojem budućem radu kao i zahtjevnost prepoznavanja interkulturalnih vrijednosti u odabranim djelima. Većina studenata prepoznala je ono što tri odabrane slikovnice čini kontroverznima – implicitno zagovaranje prava i ravnopravnosti marginaliziranih skupina (posvojenje unutar istospolne zajednice, prikaz transrodnih osoba, vjenčanje osoba različite boje kože). Gotovo dvije trećine ispitanika naišlo je na poteškoće u procjenama prisutnosti interkulturalnih vrijednosti u odabranim djelima. Ključne riječi: autentični nastavni materijal ; interkulturalna kompetencija ; multikulturalna dječja književnost ; strani jezik ; studenti – budući učitelji 1. UVOD Kurikularni pristup usmjeren na razvoj kompetencija učenika u suvremenom društvu
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost
Napomena
U modernom društvu od izuzetne je važnosti da
budući učitelji budu sposobni prepoznati
potencijal koji nudi multikulturalna dječja
književnost u promicanju interkulturalnih
vrijednosti
kod djece i da se osjećaju sigurnima u svoju
sposobnost odabira autentičnih nastavnih
materijala.
Tri slikovnice (The Rabbits’ Wedding, Morris
Micklewhite and the Tangerine Dress i And Tango
Makes Three) i jedna ilustrirana priča (The Story
of Little Black Sambo) odabrane su kao
književni predlošci za potrebe ovoga istraživanje.
Opći cilj istraživanja bio je ispitati
interkulturalnu kompetenciju studenata
Učiteljskoga studija pomoću autentičnih djela
multikulturalne dječje književnosti, pri čemu se
zadavanjem definiranih specifičnih ciljeva
nastojalo
istražiti: a) stav studenata o primjerenosti
odabranih tema za poučavanje u razrednoj nastavi;
b)
mogu li studenti prepoznati promiču li se tekstom
i ilustracijama odabranih slikovnica /
ilustrirane priče interkulturalne vrijednosti; c)
jesu li studenti osposobljeni za prepoznavanje
kontroverznoga sadržaja u odabranim slikovnicama /
ilustriranoj priči; d) samoprocjenu spremnosti
studenata da se odabranih tema dotaknu u svojem
budućem poučavanju; e) samoprocjenu
zahtjevnosti prepoznavanja zastupljenosti
interkulturalnih vrijednosti u sadržaju odabranih
slikovnica / ilustriranoj priči. Uzorak je
obuhvatio pedeset šest studenata četvrte godine
Učiteljskoga studija (40 studenata sa Sveučilišta
u Rijeci i 16 studenata sa Sveučilišta u Puli)
tijekom dviju uzastopnih akademskih godina
(2020/2021. i 2021/2022.). Ispitanici su
ispunjavali
upitnik kojim je ispitivana podudarnost sadržaja
odabranih naslova i promicanja interkulturalnih
1. Ovaj rad financiralo je Sveučilište u Rijeci
projektom broj uniri-pr-human-19-9; voditeljica
projekta dr. sc.
Maja Verdonik, izv. prof.
Matea Butković, Ester Vidović Skrivena značenja:
Istraživanje interkulturalne kompetencije
studenata učiteljskoga studija pomoću
multikulturalne dječje književnosti
DHS 1 (22) (2023), 375-398
376
vrijednosti, postojanje kontroverznih tema i
primjerenost zastupljenih tema za obradu u
razrednoj
nastavi te samoprocijenjene sposobnosti studenata
da teme odabranih djela primijene u svojem
budućem radu kao i zahtjevnost prepoznavanja
interkulturalnih vrijednosti u odabranim djelima.
Većina studenata prepoznala je ono što tri
odabrane slikovnice čini kontroverznima –
implicitno
zagovaranje prava i ravnopravnosti
marginaliziranih skupina (posvojenje unutar
istospolne
zajednice, prikaz transrodnih osoba, vjenčanje
osoba različite boje kože). Gotovo dvije trećine
ispitanika naišlo je na poteškoće u procjenama
prisutnosti interkulturalnih vrijednosti u
odabranim djelima.
Ključne riječi: autentični nastavni materijal;
interkulturalna kompetencija; multikulturalna
dječja književnost; strani jezik; studenti –
budući učitelji
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-pr-human-19-9 - Slikovnica u dječjem vrtiću i osnovnoj školi (Verdonik, Maja) ( CroRIS)
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka,
Učiteljski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CEEOL
- Index Copernicus International World of Journals
- iNdex Copernicus Journals Master List
- Erih Plus
- DOAJ
- EBSCO
- Slavic Humanities Index, MIAR
- ISI
- OAJI
- Google Scholar
- OpenAire
- Scilit
- JournalTOCs
- OCLC