Pregled bibliografske jedinice broj: 1270427
Nagrađivanje zaposlenika u funkciji povećanja motiviranosti i učinkovitosti poslovanja
Nagrađivanje zaposlenika u funkciji povećanja motiviranosti i učinkovitosti poslovanja, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1270427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nagrađivanje zaposlenika u funkciji povećanja
motiviranosti i učinkovitosti poslovanja
(Rewarding employees in the function of increasing
business motivation and efficiency)
Autori
Šimunović, Rea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
25.05
Godina
2022
Stranica
N/a
Mentor
Zdrilić, Ivica
Ključne riječi
motivacija ; materijalno nagrađivanje ; nematerijalno nagrađivanje
(motivation ; tangible reward ; intangible reward)
Sažetak
Danas, kada je konkurencija globalna i ne postoji zaštićeni dio organizacije, poduzeća moraju težiti besprijekornim proizvodima i uslugama kako bi bili konkurentni u tržišnoj utakmici. Iz tog razloga vlasnici velikih organizacija zapošljavaju menadžere koji se brinu da konačni proizvod ili usluga ostvare zadovoljstvo kod kupaca. Stoga je neminovno naglasiti važnost zadovoljnih zaposlenika. Radna snaga jedan je od glavnih resursa organizacije, a može se reći i najvažniji. Bez dobrih radnika nema ni dobrih proizvoda ili usluga i zato u svakoj uspješnoj organizaciji postoji menadžment ljudskih potencijala koji se brine o zaposlenicima, proučava ih i analizira. Zbog uviđanja sve veće važnosti da je u poslovnom svijetu sve više nužno posvetiti pažnju radnicima, umjesto samo kupcima, menadžeri moraju znati kako ih učiniti zadovoljnijima, odnosno motiviranima. Menadžeri si moraju postaviti pitanje kako oni mogu motivirati svoje zaposlenike? Kao odgovor na to pitanje menadžment u organizaciji mora uspostaviti sustav korištenja motivatora i motivacijskih čimbenika kojima će poticati zaposlenike na aktivnosti svih vrsta. Ti motivatori mogu biti materijalni i nematerijalni. Dugo se vjerovalo da je materijalno nagrađivanje zaposlenicima najvažnije. No, ispostavilo se da ono može zadržati zaposlenika na radnom mjestu i motivirati ga da i dalje postiže dobre rezultate, ali u većini slučajeva neće potaknuti zadovoljstvo radnika radnim mjestom i motivirati ga da postigne svoj maksimum. Materijalno nagrađivanje zadovoljava samo primarne ljudske potrebe, ali ne i one višeg reda. Iz tog razloga sve više menadžera se okreće korištenju nematerijalnog nagrađivanja kao stimulaciju zadovoljstva i motiviranosti. No, ne utječe svaka nagrada jednako na svakog zaposlenika i treba dobro proučiti zaposlenika pa tek onda odabrati sustav nagrađivanja koji će se primjenjivati na njemu. Zaposlenici se mogu nagraditi materijalno izravno putem same plaće, bonusa i naknada, ali i neizravno stipendijama, specijalizacijom, radnim autom, mirovinskim osiguranjem i zdravstvenom zaštitom te na mnoge druge načine. S druge strane, od oblika nematerijalnog nagrađivanja najčešće se koriste sigurnost posla, pružanje zanimljivijih poslova radnicima, pružanje mogućnosti napredovanja, fleksibilnog radnog vremena i rada od kuće. Često zanemarivana, a jedna od najvažnijih nagrada je besplatna, a postiže velike rezultate. To su pohvala i povratna informacija. Važnost nagrađivanja istaknuta je kroz nekoliko primjera iz prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija