Pregled bibliografske jedinice broj: 127042
Čega se više bojimo: materinskoga ili stranog jezika?
Čega se više bojimo: materinskoga ili stranog jezika? // Jezik u društvenoj interakciji / Stolac, Diana ; Ivantetić, Nada ; Pritchard, Boris (ur.).
Zagreb : Rijeka: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2004. str. 303-317 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 127042 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čega se više bojimo: materinskoga ili stranog jezika?
(What causes more anxiety: the native or the foreign language?)
Autori
Mihaljević Djigunović, Jelena ; Opačić, Nives ; Kraš, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik u društvenoj interakciji
/ Stolac, Diana ; Ivantetić, Nada ; Pritchard, Boris - Zagreb : Rijeka : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2004, 303-317
Skup
Jezik u društvenoj interakciji
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 16.05.2003. - 17.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
strah of stranog jezika; strah od materinskog jezika; strah od negativne društvene evaluacije; hrvatski standardni jezik
(foreign language anxiety; native language anxiety; fear of negative social evaluation; Croatian standard language)
Sažetak
U zadnjih 10-ak godina uočava se pojava da izvorni govornici hrvatskoga jezika sve više zaziru od komunikacije na standardnom hrvatskom jeziku u javnoj upotrebi jer ih nedostatno kontinuirano učenje hrvatskoga standardnog jezika čini sve nesigurnijima, u nastupu neuvjerljivima, mucavcima i nevještima. Kako se - sasvim neovisno o tome - u tih istih (hrvatskih) govornika strah od učenja stranoga jezika i komunikacije proučavao na primjeru učenja engleskog jezika, smatramo da bi povezivanje iskustava u poučavanju hrvatskih govornika stranom jeziku moglo biti dragocjeno i na planu prevladavanja straha od učenja bilo kojeg jezika, pa i materinskoga standardnoga. Naime, u Hrvatkoj je učenje standardnoga hrvatskog jezika za mnoge govornike u mnogim segmentima slično učenju stranoga jezika (ortoepija, leksik, sintaksa nerijetko se vrlo razlikuju između lokalnih govora i standardnog jezika), pa vjerujemo da bi pomoć razrađenih mehanizama suzbijanja straha od učenja jezika općenito mogla biti pomoć hrvatskim izvornim govornicima i na tom području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija