Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1270349

Mišljenje učitelja o ključnim kompetencijama za inkluzivno obrazovanje s učenicima s oštećenjem sluha


Pritula, M; Kudek Mirošević, J; Šarčević Ivić- Hofman, K.
Mišljenje učitelja o ključnim kompetencijama za inkluzivno obrazovanje s učenicima s oštećenjem sluha // Marsonia, 2 (2023), 1; 69-80 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1270349 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mišljenje učitelja o ključnim kompetencijama za inkluzivno obrazovanje s učenicima s oštećenjem sluha
(TEACHERS’ OPINIONS ON KEY AND OWN COMPETENCES FOR INCLUSIVE EDUCATION WITH STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT)

Autori
Pritula, M ; Kudek Mirošević, J ; Šarčević Ivić- Hofman, K.

Izvornik
Marsonia (2939-4368) 2 (2023), 1; 69-80

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje, kompetencije učitelja, učenici s oštećenjem sluha
(inclusive education, teacher competencies, students with hearing impairment)

Sažetak
Inkluzivno obrazovanje podrazumijeva stjecanje kompetencija učitelja za rad s učenicima s teškoćama pa tako i učenika s oštećenjem sluha. Cilj ovoga rada bio je istražiti mišljenja učitelja koji rade u razrednoj nastavi o kompetencijama koje smatraju ključnima i vlastitim kompetencijama potrebnima u planiranju i realiziranju individualizirane nastave s učenicima s oštećenjem sluha, kao i u kojoj mjeri se procjenjuju kompetentnima za odgoj i obrazovanje učenika s oštećenjem sluha. Istraživanje je provedeno na uzorku od 245 sudionika kojega čine učitelji zaposleni u razrednoj nastavi iz redovitih osnovnih škola (M=7, 3% i Ž=92, 7%) u svim županijama u Republici Hrvatskoj. Za potrebe provođenja istraživanja, osmišljen je upitnik za učitelje „Kompetencije učitelja razredne nastave u radu s učenicima s oštećenjem sluha.“ Rezultati su pokazali kako učitelji najvažnijima smatraju komunikacijske kompetencije te socijalne vještine u radu s učenicima s oštećenjem sluha u svrhu mogućnosti ostvarenja kvalitetne suradnje s učenikom, roditeljima i stručnim suradnicima. No, rezultati također pokazuju kako se učitelji ne smatraju dovoljno kompetentnima za rad s učenicima s oštećenjem sluha, bez obzira imaju li s njima iskustva u radu ili ne. Rezultati pokazuju da se učitelji trebaju sustavno educirati, kao i da je potrebno više educirati buduće učitelje kako bi bili osposobljeni za uspješan rad s učenicima s oštećenjem sluha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Slavonskom Brodu


Citiraj ovu publikaciju:

Pritula, M; Kudek Mirošević, J; Šarčević Ivić- Hofman, K.
Mišljenje učitelja o ključnim kompetencijama za inkluzivno obrazovanje s učenicima s oštećenjem sluha // Marsonia, 2 (2023), 1; 69-80 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Pritula, M., Kudek Mirošević, J. & Šarčević Ivić- Hofman, K. (2023) Mišljenje učitelja o ključnim kompetencijama za inkluzivno obrazovanje s učenicima s oštećenjem sluha. Marsonia, 2 (1), 69-80.
@article{article, author = {Pritula, M and Kudek Miro\v{s}evi\'{c}, J and \v{S}ar\v{c}evi\'{c} Ivi\'{c}- Hofman, K.}, year = {2023}, pages = {69-80}, keywords = {inkluzivno obrazovanje, kompetencije u\v{c}itelja, u\v{c}enici s o\v{s}te\'{c}enjem sluha}, journal = {Marsonia}, volume = {2}, number = {1}, issn = {2939-4368}, title = {Mi\v{s}ljenje u\v{c}itelja o klju\v{c}nim kompetencijama za inkluzivno obrazovanje s u\v{c}enicima s o\v{s}te\'{c}enjem sluha}, keyword = {inkluzivno obrazovanje, kompetencije u\v{c}itelja, u\v{c}enici s o\v{s}te\'{c}enjem sluha} }
@article{article, author = {Pritula, M and Kudek Miro\v{s}evi\'{c}, J and \v{S}ar\v{c}evi\'{c} Ivi\'{c}- Hofman, K.}, year = {2023}, pages = {69-80}, keywords = {inclusive education, teacher competencies, students with hearing impairment}, journal = {Marsonia}, volume = {2}, number = {1}, issn = {2939-4368}, title = {TEACHERS’ OPINIONS ON KEY AND OWN COMPETENCES FOR INCLUSIVE EDUCATION WITH STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT}, keyword = {inclusive education, teacher competencies, students with hearing impairment} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font