Pregled bibliografske jedinice broj: 1270349
Mišljenje učitelja o ključnim kompetencijama za inkluzivno obrazovanje s učenicima s oštećenjem sluha
Mišljenje učitelja o ključnim kompetencijama za inkluzivno obrazovanje s učenicima s oštećenjem sluha // Marsonia, 2 (2023), 1; 69-80 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1270349 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenje učitelja o ključnim kompetencijama za
inkluzivno obrazovanje s učenicima s oštećenjem
sluha
(TEACHERS’ OPINIONS ON KEY AND OWN COMPETENCES FOR
INCLUSIVE EDUCATION WITH STUDENTS WITH HEARING
IMPAIRMENT)
Autori
Pritula, M ; Kudek Mirošević, J ; Šarčević Ivić- Hofman, K.
Izvornik
Marsonia (2939-4368) 2
(2023), 1;
69-80
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje, kompetencije učitelja, učenici s oštećenjem sluha
(inclusive education, teacher competencies, students with hearing impairment)
Sažetak
Inkluzivno obrazovanje podrazumijeva stjecanje kompetencija učitelja za rad s učenicima s teškoćama pa tako i učenika s oštećenjem sluha. Cilj ovoga rada bio je istražiti mišljenja učitelja koji rade u razrednoj nastavi o kompetencijama koje smatraju ključnima i vlastitim kompetencijama potrebnima u planiranju i realiziranju individualizirane nastave s učenicima s oštećenjem sluha, kao i u kojoj mjeri se procjenjuju kompetentnima za odgoj i obrazovanje učenika s oštećenjem sluha. Istraživanje je provedeno na uzorku od 245 sudionika kojega čine učitelji zaposleni u razrednoj nastavi iz redovitih osnovnih škola (M=7, 3% i Ž=92, 7%) u svim županijama u Republici Hrvatskoj. Za potrebe provođenja istraživanja, osmišljen je upitnik za učitelje „Kompetencije učitelja razredne nastave u radu s učenicima s oštećenjem sluha.“ Rezultati su pokazali kako učitelji najvažnijima smatraju komunikacijske kompetencije te socijalne vještine u radu s učenicima s oštećenjem sluha u svrhu mogućnosti ostvarenja kvalitetne suradnje s učenikom, roditeljima i stručnim suradnicima. No, rezultati također pokazuju kako se učitelji ne smatraju dovoljno kompetentnima za rad s učenicima s oštećenjem sluha, bez obzira imaju li s njima iskustva u radu ili ne. Rezultati pokazuju da se učitelji trebaju sustavno educirati, kao i da je potrebno više educirati buduće učitelje kako bi bili osposobljeni za uspješan rad s učenicima s oštećenjem sluha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Slavonskom Brodu