Pregled bibliografske jedinice broj: 127020
Emocionalna inteligencija u školskom kontekstu
Emocionalna inteligencija u školskom kontekstu, 2003., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 127020 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija u školskom kontekstu
(Emotional intelligence within educational context)
Autori
Papić, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
08.05
Godina
2003
Stranica
154
Mentor
Kulenović, Alija
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; školski uspjeh; empatija
(emotional intelligence; school achievement; empathy)
Sažetak
Temeljem modela Mayera i Saloveya organizirano je i provedeno istraživanje čiji je glavni cilj bila provjera opravdanosti i korisnosti koncepta emocionalne inteligencije. Na uzorku od N=256 zagrebačkih srednjoškolaca iz privatnih i javnih gimnazija primijenjeni su testovi i skale za procjenu emocionalne i ''klasične'' inteligencije te empatije, a njima su pridruženi i sustavi procjena (procjene učenika i procjene nastavnika) čija je glavna svrha bila pokušaj konvergentne validacije konstrukta emocionalne inteligencije. Rezultati provedenih analiza ukazali su na divergenciju različitih mjera emocionalne inteligencije (objektivni pokazatelji i samoprocjene) što je potvrđeno i njihovim odnosima s empatijom. Nadalje, mjere emocionalne inteligencije imaju statistički značajan ali malen nezavisni doprinos u predikciji školskog uspjeha. Konačno, pozitivne korelacije između procjena emocionalne inteligencije dobivenih od strane profesora i učenika s jedne i dviju testovnih mjera istog konstrukta s druge strane potvrdile su njegovu konstruktnu valjanost. Čini se da emocionalna inteligencija predstavlja relativno samosvojan konstrukt, ali je njegova eksplikativna snaga daleko od spektakularnih očekivanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija