Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1270037

Podrška inkluziji djece izbjeglica u osnovnu školu – iskustva stečena u praktično orijentiranoj nastavi na zagrebačkom diplomskom studiju pedagogije


Širanović, Ana
Podrška inkluziji djece izbjeglica u osnovnu školu – iskustva stečena u praktično orijentiranoj nastavi na zagrebačkom diplomskom studiju pedagogije // 9. Mednarodna spletna konferenca projekta Pomahajmo v svet
online, 2023. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1270037 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Podrška inkluziji djece izbjeglica u osnovnu školu – iskustva stečena u praktično orijentiranoj nastavi na zagrebačkom diplomskom studiju pedagogije
(Support for the inclusion of refugee children in primary school - experiences gained in practically oriented classes at the Zagreb graduate study of pedagogy)

Autori
Širanović, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
9. Mednarodna spletna konferenca projekta Pomahajmo v svet

Mjesto i datum
Online, 18.04.2023. - 21.04.2023

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
obrazovanje izbjeglica, interkulturno obrazovanje, inkluzija, pravo na obrazovanje, prisilne migracije
(refugee education, intercultural education, inclusion, right to education, forced migration)

Sažetak
Posljednje desetljeće obilježeno je golemim porastom prisilnih migracija prouzrokovanih različitim događajima (ubrzanim globalnim zagrijavanjem, prirodnim katastrofama, sukobima i ratovima, od kojih se po razmjeru i značaju posebno ističu oni u Siriji i Ukrajini), koji su iz temelja promijenili globalne odnose i ljudske živote. Podaci UNHCR-a iz sredine 2022. godine pokazuju da je na svijetu danas gotovo 90 milijuna prisilno raseljenih osoba, među kojima je 21.3 milijuna izbjeglica, a 4.6 milijuna tražitelja azila. U ukupnoj izbjegličkoj populaciji djece je 41 %, što je 10 % više nego što ih je u općoj svjetskoj populaciji, uz procjenu da su stvarne brojke, uslijed različitih poteškoća u prikupljanju podataka o djeci izbjeglicama, još i veće. Imajući u vidu neprijepornu dobrobit odgoja i obrazovanja za pojedince (njihov opći razvoj i sreću, zaposlenje i životno blagostanje), iznimno je važno da po dolasku u novu zemlju djeca izbjeglice budu promptno uključena u odgojno-obrazovni sustav i da obrazovanje koje će im se pružati bude kvalitetno i za njih smisleno. Međutim, istraživanja pokazuju da se djeca izbjeglice u školama suočavaju s mnogim problemima, od jezične barijere, preko nepripremljenosti škola za novopridošle učenike, do otvoreno negativnih stavova nove lokalne zajednice prema izbjeglicama. Obrazovanje izbjeglica predstavlja stoga osobiti izazov za sve veći broj odgojno-obrazovnih sustava i praktičara. S obzirom na to da je uvođenje promjena odozgo, sustavnim mjerama od strane nadležnih institucija, kompleksno i nerijetko sporo, važnima se pokazuju intervencije odozdo, iz neposredne pedagoške svakodnevice, kao i razmjena praktičnih iskustava koja su se pokazala uspješnima. U izlaganju će se stoga predstaviti primjeri dobre prakse pedagoškoga rada s učenicima izbjeglicama, identificirani tijekom višegodišnjega iskustva pružanja podrške inkluziji djece izbjeglice u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi u okviru nastave na diplomskome studiju pedagogije. Primjerenost predstavljenih praksi analizirat će se kroz prizmu empirijski provjerenih modela interkulturnoga obrazovanja te nalaza recentnih istraživanja o obrazovanju izbjeglica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ana Širanović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Širanović, Ana
Podrška inkluziji djece izbjeglica u osnovnu školu – iskustva stečena u praktično orijentiranoj nastavi na zagrebačkom diplomskom studiju pedagogije // 9. Mednarodna spletna konferenca projekta Pomahajmo v svet
online, 2023. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
Širanović, A. (2023) Podrška inkluziji djece izbjeglica u osnovnu školu – iskustva stečena u praktično orijentiranoj nastavi na zagrebačkom diplomskom studiju pedagogije. U: 9. Mednarodna spletna konferenca projekta Pomahajmo v svet.
@article{article, author = {\v{S}iranovi\'{c}, Ana}, year = {2023}, keywords = {obrazovanje izbjeglica, interkulturno obrazovanje, inkluzija, pravo na obrazovanje, prisilne migracije}, title = {Podr\v{s}ka inkluziji djece izbjeglica u osnovnu \v{s}kolu – iskustva ste\v{c}ena u prakti\v{c}no orijentiranoj nastavi na zagreba\v{c}kom diplomskom studiju pedagogije}, keyword = {obrazovanje izbjeglica, interkulturno obrazovanje, inkluzija, pravo na obrazovanje, prisilne migracije}, publisherplace = {online} }
@article{article, author = {\v{S}iranovi\'{c}, Ana}, year = {2023}, keywords = {refugee education, intercultural education, inclusion, right to education, forced migration}, title = {Support for the inclusion of refugee children in primary school - experiences gained in practically oriented classes at the Zagreb graduate study of pedagogy}, keyword = {refugee education, intercultural education, inclusion, right to education, forced migration}, publisherplace = {online} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font