Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1269974

Uloga terapijske okoline i educiranog tima u procesu liječenja afektivnih poremećaja i poremećaja ličnosti


Grah, Majda; Restek-Petrović, Branka; Milovac, Željko; Prga Bajić, Tajana; Grošić, Vladimir
Uloga terapijske okoline i educiranog tima u procesu liječenja afektivnih poremećaja i poremećaja ličnosti // Knjiga sažetaka 8. hrvatskog psihijatrijskog kongresa s međunarodnim sudjelovanjem
Opatija, Hrvatska, 2022. str. 77-77 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1269974 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga terapijske okoline i educiranog tima u procesu liječenja afektivnih poremećaja i poremećaja ličnosti
(The role of the therapeutic environment and the educated team in the process of treating affective disorders and personality disorders)

Autori
Grah, Majda ; Restek-Petrović, Branka ; Milovac, Željko ; Prga Bajić, Tajana ; Grošić, Vladimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Knjiga sažetaka 8. hrvatskog psihijatrijskog kongresa s međunarodnim sudjelovanjem / - , 2022, 77-77

Skup
8. hrvatski psihijatrijski kongres

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 16.10.2022. - 19.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
edukacija ; terapijska okolina ; terapijski tim
(education ; therapeutic environment ; therapy team)

Sažetak
Kreiranje terapijske okoline je interdisciplinarni klinički i teorijski pristup psihijatrijskom liječenju u bolničkim uvjetima čija je osnovna ideja da cjelokupno okruženje ima terapeutski potencijal. Lječidbeni aspekti terapijske okoline primjenjuju se u većini stacionarnih ustanova, kao i u Dnevnim bolnicama. Terapijska okolina i prisutnost terapijskog tima omogućuju pacijentima „prikazivanje“ njihovih poremećaja u kontekstu odnosa s timom. Terapijski tim olakšava pojavu patoloških načina odnosa kako bi pomogao razjasniti prirodu pacijentovog unutarnjeg svijeta. Sve se to odvija na sceni terapijske okoline po obrascu prethodno internaliziranih odnosa s drugima koji je prepun sukoba, iskrivljavanja, teških osjećaja i nekontrolirajućih impulsa, straha, tjeskobe, fragmentacije i otuđenja. Psihodinamsko znanje i razumijevanje procesa omogućuje osoblju da odgovara pacijentima na prikladnom razvojnom nivou, prihvačajući činjenicu da su pacijenti djeca u tijelu odraslog. U kreiranju adekvatne terapijske okoline neizostavno je kontinuirano praćenje fenomena koji se temelje na transferu i kontratransferu. Osoblje treba biti otvoreno za snažne osjećaje koje u njima pobuđuju pacijenti, a istraživanje kontratransfernih osjećaja treba biti sastavni dio postupka liječenja. Iznimno je važno da voditelji tima njeguju nekritičan i prihvačajući način za različite emocionalne reakcije svog osoblja prema pacijentima što zahtijeva redovite, svakodnevne sastanke terapijskog tima, na kojima se može otvoreno razgovarati o trenutnim procesima i emocionalnim reakcijama. Osoblje treba biti upozoreno na složenost osjećaja s kojima se susreću u odnosu s pacijentima, te na mogućnost korištenja tih spoznaja u dijagnostičke i terapijske svrhe, na način da razumiju unutarnji svijet pacijentovih objektnih odnosa. Rad sadrži primjere tipičnih teškoća u kreiranju terapijske okoline i funkcioniranju terapijskog tima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Biotehnologija u biomedicini (prirodno područje, biomedicina i zdravstvo, biotehničko područje)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb,
Psihijatrijska bolnica "Sveti Ivan" Zagreb,
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Grah, Majda; Restek-Petrović, Branka; Milovac, Željko; Prga Bajić, Tajana; Grošić, Vladimir
Uloga terapijske okoline i educiranog tima u procesu liječenja afektivnih poremećaja i poremećaja ličnosti // Knjiga sažetaka 8. hrvatskog psihijatrijskog kongresa s međunarodnim sudjelovanjem
Opatija, Hrvatska, 2022. str. 77-77 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
Grah, M., Restek-Petrović, B., Milovac, Ž., Prga Bajić, T. & Grošić, V. (2022) Uloga terapijske okoline i educiranog tima u procesu liječenja afektivnih poremećaja i poremećaja ličnosti. U: Knjiga sažetaka 8. hrvatskog psihijatrijskog kongresa s međunarodnim sudjelovanjem.
@article{article, author = {Grah, Majda and Restek-Petrovi\'{c}, Branka and Milovac, \v{Z}eljko and Prga Baji\'{c}, Tajana and Gro\v{s}i\'{c}, Vladimir}, year = {2022}, pages = {77-77}, keywords = {edukacija, terapijska okolina, terapijski tim}, title = {Uloga terapijske okoline i educiranog tima u procesu lije\v{c}enja afektivnih poreme\'{c}aja i poreme\'{c}aja li\v{c}nosti}, keyword = {edukacija, terapijska okolina, terapijski tim}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Grah, Majda and Restek-Petrovi\'{c}, Branka and Milovac, \v{Z}eljko and Prga Baji\'{c}, Tajana and Gro\v{s}i\'{c}, Vladimir}, year = {2022}, pages = {77-77}, keywords = {education, therapeutic environment, therapy team}, title = {The role of the therapeutic environment and the educated team in the process of treating affective disorders and personality disorders}, keyword = {education, therapeutic environment, therapy team}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font