Pregled bibliografske jedinice broj: 1269974
Uloga terapijske okoline i educiranog tima u procesu liječenja afektivnih poremećaja i poremećaja ličnosti
Uloga terapijske okoline i educiranog tima u procesu liječenja afektivnih poremećaja i poremećaja ličnosti // Knjiga sažetaka 8. hrvatskog psihijatrijskog kongresa s međunarodnim sudjelovanjem
Opatija, Hrvatska, 2022. str. 77-77 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1269974 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga terapijske okoline i educiranog tima u
procesu liječenja afektivnih poremećaja i
poremećaja ličnosti
(The role of the therapeutic environment and the
educated team in the process of treating affective
disorders and personality disorders)
Autori
Grah, Majda ; Restek-Petrović, Branka ; Milovac, Željko ; Prga Bajić, Tajana ; Grošić, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka 8. hrvatskog psihijatrijskog kongresa s međunarodnim sudjelovanjem
/ - , 2022, 77-77
Skup
8. hrvatski psihijatrijski kongres
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 16.10.2022. - 19.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
edukacija ; terapijska okolina ; terapijski tim
(education ; therapeutic environment ; therapy team)
Sažetak
Kreiranje terapijske okoline je interdisciplinarni klinički i teorijski pristup psihijatrijskom liječenju u bolničkim uvjetima čija je osnovna ideja da cjelokupno okruženje ima terapeutski potencijal. Lječidbeni aspekti terapijske okoline primjenjuju se u većini stacionarnih ustanova, kao i u Dnevnim bolnicama. Terapijska okolina i prisutnost terapijskog tima omogućuju pacijentima „prikazivanje“ njihovih poremećaja u kontekstu odnosa s timom. Terapijski tim olakšava pojavu patoloških načina odnosa kako bi pomogao razjasniti prirodu pacijentovog unutarnjeg svijeta. Sve se to odvija na sceni terapijske okoline po obrascu prethodno internaliziranih odnosa s drugima koji je prepun sukoba, iskrivljavanja, teških osjećaja i nekontrolirajućih impulsa, straha, tjeskobe, fragmentacije i otuđenja. Psihodinamsko znanje i razumijevanje procesa omogućuje osoblju da odgovara pacijentima na prikladnom razvojnom nivou, prihvačajući činjenicu da su pacijenti djeca u tijelu odraslog. U kreiranju adekvatne terapijske okoline neizostavno je kontinuirano praćenje fenomena koji se temelje na transferu i kontratransferu. Osoblje treba biti otvoreno za snažne osjećaje koje u njima pobuđuju pacijenti, a istraživanje kontratransfernih osjećaja treba biti sastavni dio postupka liječenja. Iznimno je važno da voditelji tima njeguju nekritičan i prihvačajući način za različite emocionalne reakcije svog osoblja prema pacijentima što zahtijeva redovite, svakodnevne sastanke terapijskog tima, na kojima se može otvoreno razgovarati o trenutnim procesima i emocionalnim reakcijama. Osoblje treba biti upozoreno na složenost osjećaja s kojima se susreću u odnosu s pacijentima, te na mogućnost korištenja tih spoznaja u dijagnostičke i terapijske svrhe, na način da razumiju unutarnji svijet pacijentovih objektnih odnosa. Rad sadrži primjere tipičnih teškoća u kreiranju terapijske okoline i funkcioniranju terapijskog tima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Biotehnologija u biomedicini (prirodno područje, biomedicina i zdravstvo, biotehničko područje)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb,
Psihijatrijska bolnica "Sveti Ivan" Zagreb,
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek
Profili:
Vladimir Grošić
(autor)
Majda Grah
(autor)
Branka Restek-Petrović
(autor)
Željko Milovac
(autor)